Dramoghe

Ich liebe meine Eltern

Posted on: August 30, 2006

Meine? Meiner? Meinen? Enfin..

Eerst even dit: als ik in mijn vorige postje de indruk gaf dat mijn ouders niet welkom waren, dan was dit niet de bedoeling. Ze waren zeer zeker wel welkom! Het enige waar ik tegenop zag was het opruimen van alle rommel die zich op mijn kotje had opgestapeld. Ik ben me ervan bewust dat ik heel erg gelukkig mag zijn met zo een zorgzame mammie en pappie.

Zoals voorspeld hadden ze de auto volgepropt met vanalles en nog wat..
Een kleine greep uit het assoriment:
* boterkoekjes (“we wisten wel dat je nog niet zou ontbeten hebben”)
* chocomousse (speciaal gisterenavond nog zelf gemaakt door mama)
* fruitsapjes – cola – cola – limonade – thee – oploskoffie (genoeg voor een half jaar)
* koekjes – speculoos – mignonnettes
* fruit
* reservelampjes
* ‘opwarmpotjes’ (eten door mama klaargemaakt, door mij alleen nog in de microgolfoven op te warmen)
* shampoo (“tis andere, je moet een ruiken hoe goed ze ruikt!”)
En dan natuurlijk ook nog mijn verse was..

M’n broertje was ook nog eens meegekomen, want ‘s middags gingen we met z’n allen uit eten en dat mag hij natuurlijk niet missen. En misschien wilde hij zijn avonturen op Pukkelpop en in Amsterdam (Radiohead x2) ook wel eens vertellen aan iemand die wel geïnteresseerd was..

Eigenlijk was het wel een leuk dagje – van 10 tot 15u is toch al een dagje hé. Een ideale afleiding na dagenlang blokken. Dus met hernieuwde energie en vol goede moed (en ook wel een volle frigo) ga ik er weer tegenaan.. Nog één exaampje.

Die Deutsche Sprache ist einfah! *zucht*

12 Responses to "Ich liebe meine Eltern"

Schnell, schnell, nehmen Sie die Lederhosen!!

Gans töll, genau :P

Veel succes :)

Bij de weg: eigenlijk hadden ze al die rommel niet moeten meenemen. Een vol jaar aan mignonettekes mmm…

Einfach :P en meinen, denk ik.
@ crowolf: ganz toll, met z en zonder umlaut :P
Succes nog met het blokken!

Koester ze…..

En ook nog veel succes :)

Aaah, die Deutsche Sprache ist ein wonderschöne Sprache :D

(Ik distantiëer me van alle schrijffouten, mijn leraar Duits nam het namelijk niet zo nauw met juiste schrijfwijzes e.d. Voorbeeldje van op een mondeling examen: “euhm das Bus?”, “Sehr gut der Bus.”)

Geben sie da mal einen guten lap auf! Las sie mal einen guten pfoepjen rauchen.

Meine deutsch zuugt vuur duust :-)

We kunnen anders origineel doen en ook allemaal een deel van ons berichtje in het Duits maken.

Gisteren tijdens mijn sollicitatiegesprek ook wat Duits moeten brabbelen. Het spreken ging goed, al denk ik dat wat ik zei bol stond van de grammaticale fouten :)
Afin, als je jezelf mr verstaanbaar kan maken hé..

Ken je deze ? :

Ich habe meinen buch von baussen gelernt.
Waarop de leraar Duits antwoordt :
Gehen Sie baussen, du bist gebausst !

@Greet: Danke schön!

@Koen: Juiste schrijfwijzes op een mondeling examen?

@Pierre Vis: Oh help! Moet je op sollicitaties nu al Duits praten? Ga je voor een Duits bedrijf werken of zo?

Nee, ik moest Russisch kunnen en liefst ook een goede kennis van Engels, Frans & Duits..

De ouders die een hele voorraadtrein komen afzetten, dat ken ik… :)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

