Dramoghe

Slap in the face.

Posted on: March 12, 2012

Pffft.

Dan denk je eindelijk jezelf gevonden te hebben, jezelf te kennen, vanbinnen en vanbuiten. Dan denk je van jezelf dat je vertrouwen hebt in jezelf. Dan denk je dat je zelfvertrouwen hebt. Genoeg. Of toch genoeg zelfvertrouwen om jezelf te aanvaarden zoals je bent.

Dan komen ze toch wel af met een wijvenweek zeker. En dan doe je mee, ja, want je vind dat wel een tof concept, zo. Je denkt terug wat leven in de brouwerij/blog (niet deze) te brengen en je bent vanaf dag 1 helemaal mee. Je schrijft een stukje over beautyqueens, meer bepaald diegene die verscholen zit en jezelf en je bent zelfs content van jezelf dat het er op tijd was, dat stuk, en dat het niet eens zó slecht was.

En dan lees je dit.

En daarna dit.

En dan besef je dat “Maskers af”, precies niet je forte is. Dat je het nooit zal kunnen, waarschijnlijk, jezelf blootgeven. Dat je het wel zou willen, eigenlijk, maar dat het zoveel zou kunnen teweeg brengen. In jezelf vooral. Maar dat geef je liever nog niet meteen toe. Dat je eigenlijk het liefst van al keihard “IK OOK!” wil schreeuwen, dat besef is intussen keihard aangekomen. Als een slag in het gezicht eigenlijk.

Maskers af.

Pffft. Fokking wijvenweek.

5 Responses to "Slap in the face."

Zoetje toch.

*Aai*

Oei … Recht naar mijn hart dit …

Helpt het je als ik zeg dat ik mezelf soms het omgekeerde verwijt? Dat ik moet leren minder persoonlijk te schrijven. Het een is niet noodzakelijk beter dan het ander. Het is geen hiërarchie, maar een continuüm van graden van persoonlijkheid. Een waar ik soms ook met moeite op balanceer om de juiste plek te vinden.

Jullie zijn alle drie schatten!

@ Rini: Voor mij is het vooral moeilijk om zo persoonlijk te schrijven (of te praten), omdat ik al m’n hele leven lang keihard m’n best doe om mezelf te verstoppen en ik nu het gevoel heb dat ik “mezelf” niet zomaar plots tevoorschijn kan toveren.

Dan mag je misschien de lat gewoon niet te hoog leggen voor jezelf en stapje voor stapje jezelf uit die tovenaarshoed tevoorschijn trekken ipv in één keer en met een grote knal, want zoals je zelf zegt, zo gaat dat niet ‘plots’.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

