Dramoghe

Huh? Feedreader?

Posted on: April 12, 2006

Feed, feedreader, RSS,…  Het spijt me zeer, maar voor mij is dit toch een beetje chinees. Voor zover ik het heb begrepen is een feedreader 'iets' (een programmatje?) dat nieuwe postjes op blogs zoekt en ze voor jou allemaal mooi op een rijtje zet. Best wel handig zou ik zo denken. Maar ik raak er niet uit.

Waar haal ik zo'n feedreader? Zijn er verschillende soorten? Is 'Bloglines' een feedreader?
Een paar weken terug heb ik me al eens een account voor Bloglines gemaakt. Helaas vind ik het nogal een onhandig gegeven. Of ligt het aan mij?

En was is in godsnaam RSS?

*zucht*  HELP!!!  Anyone? 

6 Responses to "Huh? Feedreader?"

Om je eens een schop in de goede richting te geven:
Download feedreader (http://feedreader.com/)
En voeg wat feeds toe. Je zal snel ontdekken wat het inhoudt en ook snel beseffen dat Feedreader crap is en dat er veel betere bestaan. Succes!

Misschien zou ik danliever direct de ‘betere’ uitproberen.. ;)
Bedankt! Zal ik direct eens doen.. En omdat je mij zo flink geholpen hebt, is jouw blog natuurlijk de eerste die ik volg :p

Kunnen blogger-blogs ook worden ge-feed-read? :D

Wikipedia, de beste site ter wereld, heeft uiteraard ook een pagina waar in geuren en kleuren over RSS verteld wordt: http://nl.wikipedia.org/wiki/RSS

Het komt er op neer dat je nieuwe berichten op sites (blogs, nieuwssites, …) meteen verschijnen in je RSS-lezer, ontdaan van alle grafische franjes. Voor diegenen die er snel willen bijzijn dus…

Ik ben trouwens best tevreden over het programmaatje RSS Owl

Ik gebruikte lange tijd Thunderbird, het Mozilla-mailprogramma. Was heel handig, maar omdat m’n mail altijd openstaat ging ik te veel kijken =).

Sinds twee weken heb ik alle RSS-feeds in Bloglines geïmporteerd, en ben er best tevreden over. Enige probleem dat ik tot nu heb ondervonden, is wanneer je op een naam of categorie klikt en de computer of de verbinding even vastzit. Vanaf je erop hebt geklikt, denkt Bloglines namelijk dat je alles hebt gelezen en is de map leeg wanneer je er weer op klikt. Much ado about nothing dus.

Voor een goeie vergelijking tussen de belangrijkste feedreaders, kijk zeker hier: http://www.techcrunch.com/2006/03/30/the-state-of-online-feed-readers/

Leave a Reply

