Dramoghe

Tsotsi

Posted on: April 19, 2006

Tsotsi Net naar de film geweest. Stond vanavond op het programma: Tsotsi! Een Zuid-Afrikaans/Engelse film. En ik vond hem super!

Mijn broertje was me weer aan het uitlachen, maar ik moet bekennen, ik heb zelfs een traantje gelaten op het eind. Niet dat je daar veel uit moet afleiden, ik laat de traantjes nogal gemakkelijk vloeien tijdens film. Een gevoelige ziel, jawel.

Het verhaal: <Op de straten van Johannesburg leeft de 19-jarige Tsotsi. Tsotsi betekent "gangster" in straattaal, maar zijn echte naam en de herinneringen aan zijn verleden drukt Tsotsi weg. Hij is erg impulsief en gewelddadig en veel mensen zijn bang van hem. Samen met een aantal anderen leeft Tsotsi van de straatmisdaad..>

De film werd genomineerd voor een Golden Globe voor beste buitenlandse film. Zelfs de kenners vinden hem dus goed!

Leave a Reply

