Dramoghe

Slaapstoornis?

Posted on: April 20, 2006

Hier ben ik weer. 5 uur in de morgen en ik ben klaarwakker. Nog steeds.
Na lang twijfelen ("dan ben ik weer vertrokken voor een uur") toch maar weer mijn computertje aangeschakeld.

Een uurtje geleden ben ik voor de eerste keer opgestaan. Honger! Hoe komt het dat ik altijd enorm veel honger heb als ik 's nachts wakker lig? Niet als ik opsta om naar het toilet te gaan midden in de nacht, niet als ik 's ochtends opsta (dan krijg ik geen hap door mijn keel), alleen als ik niet in slaap raak. En blijven liggen en het hongergevoel negeren helpt niet. Integendeel, het wordt steeds erger, na een eind denk ik zelfs dat ik buikpijn heb.
Ik vrees dat ik afhankelijk ben geworden van mijn slaappilletjes. Eigenlijk zijn het geen echte slaappillen – eerder kalmeringspillen – maar ik slaap er goed van. Trazolan. Een halfje, iedere avond voor het slapen gaan.
Ik moet wel, anders lig ik – zoals nu – uren wakker.

Morgen probeer ik het nog eens 'zonder', maar zaterdag heb ik een drukke dag voor de boeg en zal ik mijn energie zeker kunnen gebruiken. Vrijdagavond neem ik dus het zekere voor het onzekere en neem ik er terug ééntje.

Heb ik nu een slaapstoornis? Of eerder een verslaving? En kan iemand mij vertellen hoe ik er vanaf raak?

1 Response to "Slaapstoornis?"

Volgens mij heb je een slaap probleem,
bij mij komt het ook voor dan word ik wakker en denk: oehh ik heb zin in dóner kebab.
dan lig ik wakker en probeer ik het gevoel te negeren.
ik weet eten in de nacht is slecht , vooral vet.
ik krijg buikpijn en er is niks tegen te doen.
het word erger en erger. ik slik ook slaap pillen.
het zit volgens mij allemaal in je hoofd want ik dacht dat ik ook verslaafd was.
veel sucses:)

Leave a Reply

