Dramoghe

Stokje

Posted on: April 23, 2006

Ook ik kreeg het stokje toegeworpen, nl. van Clopin. Eventjes in mijn geheugen graven (en een doos dagboeken van de kast halen) leverde dit op:

Waar was ik één jaar geleden?

April 2005. Tijdens de paasvakantie stamptje ik mijn eerste blogje uit de grond. Meer dan een reeks foto’s van een reisje en wat commentaar erbij is het niet geworden. Ik was voor een paar dagen naar Spanje geweest. Mijn beste vriendin H. zat er op erasmus voor een jaar en ik bracht haar een bezoekje. Het was de allereerste keer dat ik met het vliegtuig meeging en ik was dan ook al van een week voordien zenuwachtig. Ik had ze 6 maanden niet meer gezien, dus we zaten vaak tot een gat in de nacht te kletsen. Om dan de volgende ochtend zo vroeg mogelijk terug op te staan, want ik wilde toch ook wel een beetje ‘aan cultuur doen’. Ik was dan ook helemaal kapot toen ik weer thuiskwam.

Vorige jaar rond deze tijd deed mijn neefje ook zijn communie en daar hoorde natuurlijk een feest bij. En foto’s, voorzien van het nodige commentaar. Alweer een reden om een blogje te beginnen dacht ik bij mijn eigenste zelve. Deze keer hield ik het bloggen wat langer vol, bijna een volledig jaar zelfs, maar vorige maand bedacht ik ineens dat het tijd was voor iets nieuws.. Deze blog namelijk.

Waar was ik vijf jaar geleden?

April 2001. Ik was er 16 en ik zat in mijn voorlaatste jaar van de middelbare school. Het is vreemd, maar echt veel herinner ik me niet meer. Ik was waarschijnlijk nog steeds stapelverliefd op A., dat heb ik namelijk nogal zeer lang volgehouden..

Oh ja, het vijfde middelbaar was ook het jaar dat we op school ‘sociale actie’ deden. In het tweede semester mochten we elke vrijdagavond mohten we een uurtje vroeger vertrekken om in kleine groepjes een ‘sociale actie’ te doen. In mijn geval was dat samen met mijn beste vriendin H. een uurtje op bezoek gaan bij een bejaard mevrouwtje. Daar kregen we dan cola en koekjes en luisterden we naar haar verhalen over de oorlog en haar schooljaren bij de nonnekes. Toch als we binnen mochten.. Want dat mevrouwtje was al een beetje dement aan het worden en soms vertelde ze ons dat ons bezoek haar niet zo goed uitkwam. Waarna wij zwaar teleurgesteld afdropen en ons op het grasveld een eindje verderop installeerden om van het zonnetje te genieten en de voorbije week en komende weekend te bespreken.

Waar was ik tien jaar geleden?

April 1996. Amper elf jaar oud en in het laatste jaartje van de lagere school. Ik was de slimste van mijn klas (hoera! Waar is den tijd..) en ik was vastbesloten om dat nog lang te blijven. Meester Hugo vroeg ons naar onze plannen voor de volgende jaren: naar welke school we zouden vertrekken, welke richting we zouden volgen, of we misschien al wisten wat we later zouden worden. Volgens mijn dagboek zou ik een wiskundige worden, of anders gewoon burgerlijk ingenieur. Oh hilariteit!

Deze zomer (2005) kwam ik een klasgenootje van toen tegen. We deden samen vakantiejob in een fabriek. Hij was vroeger een knullig ventje, de grappenmaker van de klas.. Hij was veranderd, maar sommige trekjes waren nog zeer herkenbaar. Jeej! Ondanks het feit dat we elkaar dus al bijna 10 jaar niet meer hadden gezien, vlotte het gesprek als een trein en waren we allebei wel een beetje benieuwd wat er van onze andere klasgenootjes geworden zou zijn. Plannen om een reunie in elkaar te steken volgden, maar helaas, tot nu toe is daar nog niets van gekommen. Misschien een goed moment om er eens werk van te maken…

Hé jij daar… vangen!!… Schuppethe planAsfaltkonijn

2 Responses to "Stokje"

Tedju, en ik had het nog zolang ontweken … :)

:D Het spijt me zeer.. of misschien ook niet ;)

Leave a Reply

