Dramoghe

Schaam op mij.

Posted on: April 24, 2006

Het wordt tijd dat de voorbeeldige student in mij wakker wordt.

Dat is vandaag weer eens overduidelijk gebleken. Ik had mezelf dit weekend flink onder mijn voeten gegeven en ik had beslist om vanaf nu bij alle lessen aanwezig te zijn (of toch de meeste) en mijn cursussen bij te werken en mij te beginnen voorbereiden op de nu toch wel zeer snel dichterbij komende examens..

8.30 Eerste les. Ik had me overslapen. Nu ja.. eerlijk..? Om 8u ging mijn wekkertje af, maar ik wilde nog 'eventjes' blijven liggen. Op het gemak wakker komen weet je wel.. Uiteindelijk ben ik om 9u opgestaan.

11.45 Tweede les. Niets is minder leuk dan toekomen op school en moeten vaststellen dat er een test gepland is. Vooral als het gaat om het vak Duits. Beseffen dat het je eigen domme schuld is dat je van niets weet -je had maar wat meer naar de lessen moeten gaan – is ook al niet echt aangenaam. Soit.. redden wat er te redden valt dus en dan maar mijn allerbeste 'Jean Marie Pfaff-Duits' bovengehaald.

13.45 Derde les. Voor de les begint ga ik een eindwerkje (waar ik de volledige paasvakantie aan verknoeid heb) afgeven aan de lector. Zijn reactie: "Ah, juffrouwtje! Jou ken ik nog niet". *wordt bloedrood en zou het liefst door de grond zakken* "Kan dat? Of doe ik jou met deze uitspraak een groot onrecht aan?" *stottert* "Welke vakken volg je bij mij?" *noemt 3 vakken op* "Aah!? Je zal ook nog werk hebben dan.. Zie je het wat zitten?" *schudt het hoofd op een manier die zowel ja als nee kan betekenen* "Succes hoor!" *druipt af*

18u Einde van de dag. Met een zeer voldaan gevoel kom ik terug op mijn kot. Voldaan? Na al die toestanden? Ja toch wel. Zo eens een dagje les volgen is eigenlijk wel plezant. Ik denk zelfs dat ik effectief dingen onthouden heb.

3 Responses to "Schaam op mij."

Naar de les gaan lukt mij nog net… die boeken ook elders spontaan eens openklappen is een groter probleem. Godzijdank heb ik geen Duits s:
Succes met wat komen gaat!

Dankjewel! Jij ook veel succes..

Leave a Reply

