Dramoghe

Sfeerbeeldje

Posted on: May 17, 2006

Dinsdagavond, ongeveer 23u. Ik zit achter mijn bureautje, m’n cusussen voor me uitgespreid. Katie Melua klinkt als soundtrack door de oortjes van m’n mp3 speler.
Aan m’n rechterkant een halfvol (of half leeg voor de pessimisten onder u) glas cola, koekjes, een paar potloden en m’n gsm.
Aan m’n linkerzijde een hoop rommel. Spulletjes die ik in die richting heb opgeschoven om plaats te maken voor m’n boeken. Een kleine selectie: zonnebril, een verjaardagskaartje van vorig jaar, oorringen, een paar foto’s, de laatste factuur van m’n gsm,..
Achter mij, op de vloer en op m’n bed, ligt een rugzak, nóg een stapel cursussen, 3 paar schoenen, een hond (tiens, ik had die toch een half uur geleden buiten gejaagd?), een lege fles water, m’n laptop,..

Ik zit net af te dwalen naar parelwitte stranden en zongebruinde mannenlijven als plots mijn mammie haar hoofd om de deur steekt. “Lukt het nog om te studeren zo laat? Je moet je niet forceren hé! Wij gaan nu slapen. Zou je niet beter nog wat tv kijken voor je gaat slapen? Allé, doet dat nog goed é kind!”

De deur gaat dicht. Ik zak terug onderuit op m’n stoel … “si, un hellado..”

3 Responses to "Sfeerbeeldje"

Ik zou haar een “!Vayase a paseo!” hebben toegeworpen, gevolgd door “No me da la gana !”

Helaas spreek ik geen spaans en heb ik dus geen flauw idee wat jij daar nu allemaal te vertellen hebt.

Leave a Reply

