Dramoghe

Home Alone

Posted on: May 21, 2006

Normaal studeer ik voor mijn examens altijd op mijn kot. Dan moet ik namelijk niet eerst al mijn cursussen naar huis sleuren om ze dan na twee weken blok weer te moeten verhuizen. Op mijn kot word ik ook minder afgeleid, zo heb ik er bijvoorbeeld al geen tv. Ik moet met niets of niemand rekening houden, ik kan uitslapen tot ‘s middags en blokken tot een gat in de nacht (zo heb ik het graag).Puppyface

Maar nu zijn mijn oudertjes dus een weekje van vakantie gaan doen. Omdat mijn brave boebenoenteke nog altijd niet zelf voor zijn eten en zo kan zorgen en ook nooit de deuren achter zich toetrekt als hij een wandelingetje wil gaan doen, zit ik dus thuis te studeren.

Bwaja, studeren,.. ik heb hier dus wel een tv hé. En zo braaf is die hond niet.

Daar bovenop heb ik vastgesteld dat ik niet gemaakt ben om alleen te wonen. Ik heb volk nodig rond mij. Volk om een klapke tegen te doen als ik ‘s morgens opsta. Voor sociale controle ook.
Dingen die ik bijvoorbeeld niet doe als ik alleen ben: ontbijten, me volledig aankleden (die pyjama zit ook zo makkelijk!), lunchen ‘s middags, ..

IK wil regelmaat! Deze middag heb ik om 14u vlug twee boterhammekes met kaas binnengestoken, om 15u heb ik een ijsje gegeten (vanille met chocoladesaus en slagroom hmmm!), om 16u was het tijd voor koffie met koekjes.. Om 19u ben ik wakker geschrokken na ‘5 minuutjes de ogen sluiten’ en om 21u30 heb ik m’n avondeten opgewarmd. Tien minuten later had ik alles al opgeschrokt. Geef nu toe.. alleen eten.. daar is niets aan.

Ik heb altijd gedacht dat ik na m’n studies zo vlug mogelijk alleen wilde gaan wonen, maar na vandaag ben ik niet meer zo zeker of dat wel verstandig is. Ik denk dat ik mijn toekomstplan ga moeten bijstellen naar ‘zo vlug mogelijk met iemand gaan samenwonen’.

Kandidaten?

3 Responses to "Home Alone"

Boh, ik heb hier nog ne zolder vrij… ;-)

Euh … ja. (o:

Bovenstaand scenario komt mij zeer bekend voor en de eerste 2 dagen vind ik dat net de charme van het alleen thuis zijn, maar het steekt idd snel tegen.
Wat dat alleen eten betreft: tegen etensuur “toevallig” bij kennissen langsgaan kan helpen.

[…] Nog ongeveer 11 uur en de mammie en pappie komen naar huis trouwens. […]

Leave a Reply

