Dramoghe

EO

Posted on: May 23, 2006

Soms voel ik mij net 'het eenzame harten-bureau'. Of een relatietherapeut. Of gewoon therapeut zonder relatie.

Volgens L trek ik mensen met problemen aan. Niet dat ik een probleem-magneet ben of zo, maar wel dat ik diegene ben waarbij iedereen komt zijn hart luchten.

Ik heb er eens over nagedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat ze gelijk heeft. In enkele maanden tijd heb ik van meerdere mensen hun hele levensverhaal gehoord, alle tegenslagen en gelukjes die ze hebben meegemaakt. Alhoewel ik meestal meer tegenslagjes dan gelukjes te horen krijg.
'Vrienden' vertellen me plots hoe erg ze hun ex-vriendin wel missen en hoe moeilijk ze het nog altijd hebben, vage kennissen vragen m'n raad vragen over een moeilijke situatie thuis..

L zegt dat ik goed kan luisteren. Ze heeft gelijk, ze is al vele jaren mijn beste vriendin, als iemand weet dat ik kan luisteren is zij het wel. Maar straal ik dat dan uit of zo? Staat het op mijn voorhoofd geschreven? En het is misschien wel zo dat ik goed kan luisteren, in raadgeven ben ik een complete ramp!

Soms heb ik het er wel mee gehad.
Zoals deze namiddag toen ik dit berichtje kreeg: "Ik kan niet meer. Het wordt me te veel."

Mijn eerste gedachte?
"Aaargh! Nu niet! Denk je dat het hier bij mij altijd rozengeur en maneschijn is!? Dat ik zit te wachten om iemand op te beuren? Ik zit in de blok, hopeloos achter op schema. Ik ben alleen thuis, heb al 3 dagen niemand meer gehoord of gezien en ik heb nood aan affectie!!"

Maar vijf minuten later antwoord ik toch maar: "Ai, dat klinkt niet te best. Vertel eens, wat scheelt er? Is er iets gebeurd?" Waarna een hele sms-conversatie volgt.

Een uur later merk ik dan dat ik NOG verder achter zit op schema en voel ik me schuldig over m'n eerste gedachte van daarnet.

Nog iemand last van emotionele onstabiliteit tijdens examenperiodes?

8 Responses to "EO"

Sinds een jaar of 6 geen last meer van, daarvoor ook eigenlijk niet :-)

Succes met ‘den blok’, en denk op tijd ook eens aan jezelf ;-)

“emotionele onstabiliteit”, wat is dat? :)

Niets zo goed als eens goed depri zijn halverwege de blok. Zet uw muziek luid, doe uw kot op slot, maar val er dan natuurlijk geen anderen mee lastig… :-)

Ik denk dat het flipkonijn in ons af en toe wel eens bovenkomt. Ik sluit me aan bij Goya: abba cd-erin en volumeknop naar rechts en brullen. Als het dan nog niet over is er nog altijd nonkel frans met heb je even voor mij. Dat keihard en de buren zullen wel even voor je hebben.

Ik ken het probleem! Van nature ben ik optimistisch ingesteld en dat heeft als gevolg dat verscheidene mensen mij als vertrouwenspersoon gebruiken en als ‘opbeurder’. Als het dan eens wat minder gaat met mij begrijpen ze het meestal niet.

Anyway, ik ga u geen geluk wensen met de blok, maar wel succes. Geluk is zo vluchtig ;)

Ik ken dat wel!

En tijdens de examens is dat nog erger, maar dat komt bij mij omdat ik tijdens de examens alles leuker vind dan studeren. Ik doe soms zelfs de afwas! als ik maar niet achter de boeken moet zitten

Leave a Reply

