Dramoghe

Blokdip

Posted on: May 29, 2006

Mijn broertje is gestopt met zijn studies. Ik had al een maand of twee door dat hij er niet echt veel zin meer in had, maar als ik er achter vroeg was alles altijd opperbest.
Vorig weekend heb ik het er eindelijk uit gekregen: het interesseert hem niet meer. Hij vindt zijn vakken niet meer interessant.

Hij was eerst van plan om na de examens pas mee te delen aan mams en paps dat hij ermee ophield en dat hij iets anders zou doen het jaar erop. Wat dat 'iets' dan zou worden, daar had hij nog geen flauw idee van, maar het zou iets compleet anders worden.

Ik vond het nogal een dwaas idee om examens mee te doen als hij toch niet van plan is om in die richting verder te doen. Werken voor vrijstellingen voor bijvoorbeeld pol&soc of een lerarenopleiding als je burgerlijk ingenieur studeert is namelijk nogal moeilijk. En examens meedoen om de schijn op te houden is ook maar flauw.

Dit weekend heeft hij dus met bang hartje het nieuws gebracht.
Getelefoneerd eigenlijk, want hij zat op zijn kot en de oudjes waren net terug van reis. Ik was jammergenoeg wel thuis en heb de eerste stormbuien mogen ondergaan. Gezellig is anders..

Resultaat? Ik zit terug op mijn kot te studeren.

Eigenlijk zou ik zijn voorbeeld wel willen volgen…

8 Responses to "Blokdip"

…Maar je weet ongetwijfeld dat zo’n blokdip altijd kan opkomen en je je daardoor niet mag laten beïnvloeden.

Zelf heb ik ook eens aan de helft van de examens meegedaan, zonder eigenlijk precies te weten waarom nog. Maar als ik achteraf spijt zou hebben gehad van m’n beslissing om te stoppen, kon ik nog wel terug.

Veel succes nog!

Geloof mij, ik heb ook geregeld met het idee gespeeld om gewoon te stoppen met mijn studies en een low-end job te beginnen. Nu ben ik IT consultant met veel in het verschiet en ik heb er totaaaal geen spijt van dat ik niet ben gestopt. Volhouden!

het is burgiemiserie, dat zeg ik u
burgiemiserie!!

Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat je het effe niet meer ziet zitten. Dat je je godverdomme afvraagt waarmee je eigenlijk bezig bent. Zeker in de blok als je als de daila lama half mediterend achter je bureau je leerstof als mantra’s voor je uit zit te prevelen. Je ene hersenhelft probeert wanhopig de leerstof te slikken terwijl de andere herselhelft al op werchter zit.

Dear god, gelieve mijn indringende smeekbede om stralende zomerdagen, smeltend asfalt en zwoel terrasjesweer een maand uit te stellen tot juli zodat dramoghe in alle rust achter haar bureau en niet op een terras kan verder blokken. Voor juni zal ik daarom genoegen nemen met een 25graden en een occasioneel buitje ‘s nachts.
Dramoghe, als dat geen schoon geste is!

Het probleem is gewoon, dat iedereen tijdens de (mijn) examens ineens bruist van energie om te pas en te onpas kotfeestjes, evenementen en reünies te organiseren, waarop ik dan vanzelfsprekend aanwezig moet zijn, ook al hypothekeer ik hiermee mogelijk mijn examenresultaten .. Grr!

Dat is een heel schoon geste! :D DAnkjewel!

*denkt bij zichzelf dat het toch wel deugd doet om zoveel steun te krijgen*

Blokken is niet leuk, examens doen al helemaal niet. Maar je moet er nu eenmaal doorheen. En al lijkt het blokken soms zinloos, je beseft ergens toch wel dat je de examenperiode moet doorspartelen om dat papiertje te halen. Dat diploma is het startbewijs voor een geslaagde carrière. Nog veel succes!

“April is the cruelest month”? Wat een misvatting… :)

Leave a Reply

