Dramoghe

Allemaal beestjes

Posted on: June 10, 2006

De zomer is in het land! Eindelijk. We hebben er lang moeten op wachten, maar nu kunnen we direct genieten van subtropische temperaturen.

En het doet deugd dat zonnetje, echt wel, mijn humeur is er aanzienlijk op verbeterd. De zomerkleertjes kunnen eindelijk uit de kast worden gehaald, terrasjes roepen mijn naam en ik ben stikjaloers op iedereen die al aan het bbqen is geslaan.

mugSamen met de zomer zijn echter ook de muggen gearriveerd. Het enige nadeel dat ik aan de zomer kan ontdekken. Dat en pollen, want ik heb soms ook een beetje hooikoortsneigingen. En ook wel de zweetgeurtjes op de tram, die zijn ook niet al te aangenaam. Maar vooral: rotmuggen!

‘s Avonds wanneer het begint te schemeren komen ze af op het licht (tjah, studeren in het donker lukt nu eenmaal niet) en komen rond je hoofd cirkelen. Met hun irritante gezoem halen ze je uit je concentratie.

Zelfde probleem als je uiteindelijk in je bedje kruipt.. Net als je op het punt staat in slaap te vallen zijn ze er weer. En als je dan je dan je nachtlampje aanknipt om ze met veel plezier tot moes te slaan, zijn ze ineens weer verdwenen.

Af en toe lukt het dan na veel moeite toch om ze dood te meppen. Denk je. Want als je de volgende ochtend opstaat blijk je vol jeukende bobbels te staan. Op de meest vervelende plaatsen..

8 Responses to "Allemaal beestjes"

afwegen tussen afblokken van het irritant gezoem dankzij oordopjes (!!!)… of door die oordopjes de muggen niet horen en dus volstaan met muggebeten!
life’s a bitch

Dat moet je eens allergisch zijn voor muggenbeten :s

Doet me eraan denken, muggentabletten!!! Ik zal mijn voorraad weer inslaan, en indien nodig blijf ik de hele nacht op voor dat gespuis dood te meppen….

Heh, terrasje op vrijdag, cocktailfeestje in tuin zaterdag. Ongeveer 10 muggenbeten op de benen, 2 op de rug en 3 op de arm zondag.
Kakbeesten!

Dan ben ik wel heel blij dat ik tot nog toe helemaal muggenbeetvrij gebleven ben. Ik heb alleen last als ik ‘s avonds laat op mijn computer zit, alle vliegjes naar mijn monitor vliegen en rond mijn hoofd vliegen.
Hopelijk laten die rotmugjes mij nog een tijdje met rust.

Ik wou dat ik ‘s avonds een deal kon sluiten. Dat ik mijn arm omhoogstak en de muggen naar hartelust bloed konden sucken en dan iedereen maffen. Geen gezien en gefladder, gewoon maffen.
Maar dat lukt dus niet hé.

Ik heb *eindelijk* vliegenramen voor mijn (dak)vensters!!

Hoewel ik ze eigenlijk niet *moet* openzetten: AIRCO! :D

Ik ben eigenlijk bijzonder tevreden van de Baygon Genius. In tegenstelling tot de klassieke “blauwe tabletjes” doet deze zijn werk erg goed, IMO.

http://www.baygon.com/nqcontent.cfm?a_id=404

T schijnt dat muggen afkomen op zweet. Dus word je gebeten dan weet je waar het aan te wijten is. Ikzelf heb daar natuurlijk nooit last van :)

Leave a Reply

