Dramoghe

Een beestje minder.

Posted on: June 21, 2006

Maandagmiddag op weg naar mijn examen passeerde ik langs de Blandijn. Langs de linkerkant meer bepaald, door het straatje richting Rogier..

Tegen de muur lag een katje te slapen. Zo een jong beestje, amper een wup hoog, wit met zwart gevlekt.

Nu ja, ik dacht dat het lag te slapen tenminste. Ik was er zo nog een eindje vanaf toen ik het zag liggen en ik dacht nog bij mijn eigenste zelve: "Och, hoe schattig, zo'n klein poezebeestje genietend van het zonnetje!" Tot ik het diertje passeerde.. "Oh nee! 't Is dood!"

Het was nog goed geconserveerd daar niet van, er hingen geen ingewanden uit of zo (ah nee, anders zou ik wel meteen gezien hebben dat het dood was), maar z'n vacht was al wat grauw en er zaten al wat vliegen op..

Ik ben doorgewandeld naar m'n examen, zonder omkijken, maar het beestje is nog altijd in mijn gedachten..

.

Ik vraag me af wie het in de vuilnisbak zal kieperen eigenlijk. En wanneer. Zou het er nog liggen?

7 Responses to "Een beestje minder."

Een paar weken terug heb ik gezien hoe een poezeke dat het straat wilde oversteken aan ‘t Gravensteen, werd gegrepen door een tram…
Was ik ook even niet goed van, ik bleef die ‘bonk’ maar horen. Het ergste van al is dat dat beestje door de klap in het water is geslingerd…

Ik troost me met de gedachte dat het op slag dood was…

Weete, ik liep es in de haven van Oostende. Starend naar het water en al. Plots zeg ik zo tegen companie: “damn ik dacht nu zo goe dat daar een puppyke dreef” Companie checkt nog even en bevestigt…
Keb echt lijk gans den dag lopen denken aan hoe dat beestje aan zijn einde zou kunnen gekomen zijn…

Ma zeg, zo’n wrede verhalen. Daar kan een mens niet van blokken…

en?! ligteternog?!

Nee, het is verdwenen..

Maar deze avond op weg naar huis heb ik een duif in de goot zien liggen. Zo tussen een geparkeerde auto en de stoeprand. Er was niets aan, net als bij het katje, geen bloed, niet plat of zo..
Helemaal intact, maar dood.

da’s wel akelig hé. bij mij liggen er toch meestal een darm-krul of 3 uit, of ist hoofdje verbrijzeld.. ze zijn misschien gewoon flauwgevallen van emotie hé toen ze u zagen aankomen (l)

ocharme! ik kijk altijd weg als ik een dood dier zie.

Leave a Reply

