Dramoghe

Wist je dat..

Posted on: July 1, 2006

  • Ze in de Zoo geen ijsberen meer hebben?

De enige herinnering die ik aan de dierentuin had waren de ijsberen. Zo’n 12 jaar geleden nam m’n tante mij en m’n broer mee naar de dierentuin. Het was vakantie en omdat m’n tante zelf geen kinderen had, nam ze ons graag eens mee uit. Intussen is m’n tante overleden en het bezoekje aan de Zoo van Antwerpen was ons laatste uitstapje samen. De ijsberen was het enige wat ik er nog van herinnerde.. EN ZE ZIJN ER NIET MEER! Bweh!

  • ‘The Zoo Trip’ voor de rest mega-fantastisch was?

Straks eens kijken als mijn fotootjes gelukt zijn..

  • Ze in Antwerpen Aantwaarps spreken?

En dat dat moeilijk te verstaan is voor een rasechte West Vlaamse?

  • Treinen regelmatig eens vertraging hebben?

Blijkbaar was er iemand onwel geworden op de trein zodat de kaartjesknippermeneer niet anders kon dan de trein laten stoppen en een ziekenwagen bellen.
Dat verwonderde me trouwens niets, want volgens mij werkte de airco niet. *puf*

  • Je in Antwerpen zomaar Jan Decleir voorbij je terrasje kan zien wandelen?

Dat het zou kunnen dat ik hem aangegaapt heb? Toch maar geen handtekening gaan vragen, zelfs niet eens m’n fototoestel bovengehaald.. Flink hé?

  • Vijvers stinken als je het water eruit laat?

Het water in onze vijver was al een eindje troebel, ‘wintertroebelheid’ dachten wij, maar nadat ze in de ‘vijverwinkel’ een staaltje hadden getest bleek er in het water één of ander gistingsproces aan de gang te zijn. Dit werd blijkbaar veroorzaakt doordat er in de herfst te veel bladeren in het water waren gevallen. Enige oplossing: leeghalen, opkuisen en terug vullen met vers water.
En dat hebben we deze namiddag dus gedaan. Rotte planten! Smerig! Drek! Stinken!
Maar nu kunnen de visjes tenminste weer zien waar ze zwemmen.. En blij dat ze daarmee zijn!

6 Responses to "Wist je dat.."

De mensen van Antwerpen snappen onze compacte manier van spreken ook al helemaal niet hoor. En verder denken ze dat wij alleen maar “A how zeg” kunnen uitkramen.
Vrijdag heb ik het woord Kèjt uitgelegd aan iemand van Antwerpen. Verder dan Kendjet kreeg ik hem toch niet.

Ik denk dat het voor antwerpenaren moeilijker is om ons Westvlaams te begrijpen dan omgekeerd.
Gelukkig :D

Awel he,

nee dat wist ik niet.

Ennet aantwaarps is nog zoewn schoewne toal!

We hebben weer wat bijgeleerd hé… Misschien kan je volgende keer eens in planckendael gaan zoeken naar ijsberen? Het is voor mij ook al weer jaren geleden, en ik weet het dus ook niet of er daar te vinden zijn.
Het antwerps vind ik nog redelijk te verstaan… Ge moet is tot in Mechelen komen ;)

@ survivor: Ik ga alleszins eens naar planckendael moeten om een leeuw met nen echte leeuwenkop (met lange manen en zo) te zien :D

Iz dieen aasbeeir weg? Miljaar, da vonnek pertang oek wel een atraktse vruger. Sjaans datter nog ander diertoanen zen die de moeite zaan oem ne keer langst te goan. Ik denk zoe direkt oan Paradizioo, mor doar spreke ze wel gieen Antwaarps. En oek gieen West Vloms. Spaatig heej?

Leuk blog trouwens!

Leave a Reply

