Dramoghe

Believer

Posted on: August 7, 2006

Welkom bij Manic Monday, uw gastvrouw van vandaag: Lilith!

Ben je gelovig? Welke godsdienst volgde je op school?
Nee, niet gelovig. Zo ongelovig als.. als.. Welja, zo ongelovig als een atheïst zal ik maar zeggen. Ik heb wel mijn hele schoolcarriere op een katholieke school doorgebracht.

Ben je bijgelovig? Op welke manier?
Ja en nee.
Ik loop zomaar onder ladders door en ik durf zonder verpinken kruisbeelden ondersteboven te hangen.
Ik doe wel een wens als ik een vallende ster zie en ook als ik een uitgevallen wimpertje over m’n schouder werp.

Geloof je in buitenaards leven?
Is het niet bijzonder arrogant om te beweren dat wij de enige (intelligente) levensvorm in het oneindige heelal zijn?
Bij buitenaards leven stel ik me trouwens ook geen groene marsmannetjes voor. Er zullen wel ergens levende organismen bestaan op andere planeten/manen/..

Geloof je in horoscopen? Komt je persoonlijkheid overeen met je sterrenbeeld?
Echt geloven? Nee.
Als ik er ergens ééntje tegenkom (bv in de Flair of de Metro) lees ik hem wel altijd. Mijn persoonlijkheid komt voor het grootste deel wel overeen met mijn sterrebeeld eigenlijk. Maar dat is natuurlijk púúr toeval!

Ben je van plan om je kinderen te laten dopen? Waarom wel of niet?
Neen. Omdat ik niet geloof. En als mijn kiendjes op latere leeftijd (ha! lees: als ze oud genoeg zijn om te beseffen waar het hele doop-gedoe om draait) toch willen gedoopt worden, dan kan dat dan altijd nog, nietwaar?

1 Response to "Believer"

See You in Hell…. [666]

;)

Leave a Reply

