Dramoghe

Tussen hemel en hel

Posted on: August 19, 2006

  • In: vraag?
  • Comments Off on Tussen hemel en hel

Belofte maakt schuld, zeggen ze, en dus ga ik nu mijn schuld aflossen: de Humo-vraagjes..

(Crowolf, ik vind je nog steeds een curieuzeneuze!)

De vragen:

Wat is voor jou het hoogste lichamelijk genot?

zalig ontspannen in een warm bad – me compleet laten gaan op de dansvloer – knuffelen – een massage!

Wat betekent intellectueel genot voor jou?

euhm.. kweetnie.. Intellectueel genot? Als in: genieten van intellectueel zijn?
Ineens beseffen dat ik helemaal niet zo dom bent als ik gedacht had? Plotseling doorhebben waar m’n cursus over gaat en niet begrijpen waar ik al die weken zoveel moeite mee had? Weten dat, hoewel je niet echt een grote kenner bent, toch wel overal ‘iets’ van weet?


Ken je culinaire hoogtepunten?

Ik ben niet echt een keukenprinses, maar ik kan wel enorm genieten van eten. Van doodsimpele gerechtjes (biefstuk met frietjes, spaghetti, rode kool met worst) tot weet ik veel welke rarigheden in weet ik veel welke poepsjieke restaurants (niet dat ik daar veel kom, studentenbudgetje weet je wel).

‘t Schijnt trouwens dat ik vree smakelijk kan eten. Dat kwamen ze een eind geleden toch ineens zeggen toen ik met m’n ouders uit eten was. Blijkbaar had de barman mij vanachter zijn bar zitten bekijken.. Ik schaamde me wel dood eigenlijk.

Wat verschaft jou artistiek genot?

Ik ben een beetje cultuurbarbaar vrees ik. Ik ben aan geen kanten artistiek, ik kan geen moderne kunst van kindertekeningen onderschijden, ik speel geen muziekinstrument en ik kan niet zingen..

Aan wie of wat heb je een grondige hekel?

Aan zeer weinig eigenlijk. Ik ben vreed verdraagzaam, al zeg ik het zelf.

Waar kan je van genieten?

Van in de tuin in de zon op mijn rug in het gras liggen naar de wolken kijken en naar de vogeltjes luisteren terwijl de kat op mijn buik komt liggen en m’n hond m’n gezicht komt aflikken om zich daarna aan mijn voeten te installeren ondertussen m’n enkel verpletterend.

Wie of wat maakt je gelukkig?

Mensen graag zien en graag gezien worden. Geen zorgen hebben en geen pijn.

Wat maakt je ongelukkig?

Te veel nadenken.

Hoe ziet je persoonlijke hemel er uit?

Onrealistisch.

Ik geloof niet in een hemel. En ik wil er me geen voorstellen omdat ik hem zowiezo zou vergelijken met een leven op aarde, alleen weet ik niet wat ik zou weglaten en wat ik erbij zou wensen. Uiteraard geen oorlogen en toestanden, maar dat heeft weinig met m’n persoonlijke hemel te maken natuurlijk.
Wat lijkt jou de hel?

Alleen zijn. Wakker worden op een dag en helemaal alleen zijn.

Met wie wil je wel eens een onvergetelijke nacht beleven? Nationaal en internationaal.

Nationaal: met de zoon van de beste vriendin van mijn mammie. Dat ziet er mij zo een schattige jongen uit. En een lieverd ook wel :D

Internationaal: ‘k zou het eigenlijk echt niet weten, ik ben niet zo groupie-achtig. Keanu Reeves of zo? Of nee, laat ik even lekker onvoorspelbaar doen: Scarlett Johansson.

Volgende slachtoffers: Michel, Michael en Ishku

