Dramoghe

Nachtmerrie

Posted on: August 20, 2006

Terwijl ik dit schrijf, wrijf ik de slaap uit m’n ogen.

Dat komt ervan als je niet gewoon bent om vroeg op te staan, zeker als je ‘s nachts amper geslapen hebt. Toch heb ik vandaag al flink gewerkt. Voor het eerst sinds een paar weken heb ik aan het eind van een dag blokken ook echt het gevoel dat ik iets gedaan heb!

Om mezelf te belonen voor het harde werk had ik mij rond 16u achter mijn computer gezet, alleen maar om vast te stellen dat m’n monstertje last had van ‘mal software’. Ofzoiet.

Ik weet niet hoe, wat, waar, wanneer of waarom, maar na het downloaden van één of ander Service Pack en er Ad-Aware en AVG op los te laten was het probleem opgelost. Of kreeg ik toch tenminste geen meldingen meer..

Omdat een computer zonder mankementjes te mooi is om waar te zijn, ben ik dan maar aan de user accounts beginnen prutsen. In lang vervlogen tijden had men mij Administrator-af gemaakt om virussen (of was het spyware?) om de tuin te leiden. Dat had echter tot vervelend neveneffect dat ik voor het installeren voor vanalles en nog wat eerst even account moest switchen. En dat was ik een beetje zo beu als kouwe pap. (Niet dat ik koude pap beu ben, ik heb begot nog nooit geen koude pap gegeten.)

Mijn geniale zelf besliste dus om mezelf terug weer Administrator te maken en de Administrator terug Limited te maken en zelfs zonder pardon te deleten. Natuurlijk zou ik mijn monstertje geen ‘monstertje’ hebben genoemd als het geen monstertje zou zijn, en dus liep dat eventjes mooi in het honderd.

Ik ben nu wel weer Administrator, maar ik kan nog steeds nergens niet aan. Administrator is wel administrator af, maar wil niet gedelete worden. Erger nog, hij wil helemaal niets meer: niet terug administrator worden, niets installeren en niet verdwijnen.

Nadat de comfort-food-methode niet werkte (lees: ik heb mij volgestoken met lasagne), heb ik mij uit pure miserie op mijn bed gesmeten om een potje te bleiten.

Tien minuten geleden ben ik wakker geworden, en weet je wat?

Ik had het niet gedroomd..

7 Responses to "Nachtmerrie"

waw. Daar heb ik niet meteen een oplossing voor…
Tenzij alles te backuppen en een verse installatie te doen.

[…] Maar goed, ik ben blijkbaar niet de enige. Even een toast: dat alle computerproblemen voor eeuwig en altijd van de baan mogen zijn! […]

Humm, hoe lang heb je dan geslapen?

Ah, je kan er maar deugd van gehad hebben. Hopelijk geraak je ‘s avonds dan wel goed in slaap.

Ik vind dat administrators speciale krachten moeten krijgen die monsters met een vingerknip weer in het gareel kunnen laten lopen.

@ pierre du coin : eindelijk iemand die mij begrijpt! :)

Leave a Reply

