Dramoghe

De bakkers van tegenwoordig

Posted on: August 28, 2006

*warning* compleet oninteressant gebrabbel veroorzaakt door na-examen-stress *

Zomaar in verlof gaan tijdens de herexamens.. En dan nog wel voor een hele week! Ik ga nu wel niet kunnen dan elke dag een belegd broodje gaan halen een eindje verderop.

Je zou denken dat ik eigenlijk ook ergens anders zou kunnenbrood halen, maar dat gaat dus niet hé. Ik heb van die vier jaar dat ik hier in Gent op kot zit nog geen enkele keer ‘ergens anders’ brood gaan halen. Behalve dan in de Spar. Maar dat telt niet.
Als ik naar de Spar om brood ga, moet ik trouwens helemaal bergop in ‘t terugkeren. En als ik dan uiteindelijk terug op mijn kot ben, ben ik daar altijd zo moe van dat mijn honger alweer helemaal over is.
Naar de Spar om brood gaan is dus geen optie.

Vanavond heb ik mijn brood-probleem opgelost door wok te halen. Voor wok moet ik in het terugkeren namelijk maar half zo ver bergop wandelen als om brood te halen in de Spar. Daarbovenop is wok ook nog eens minstens drie keer zo lekker als brood.

Ik denk trouwens dat de mensen van de wokwinkel (hèhè, ik ben weer goed bezig) mij vreed graag zien, want elke keer als ik daar ga krijg ik een blaadje met kortingsbonnetjes. Vier kortingbonnetjes zitten erop. En ik geef er elke keer ééntje af.. Ik heb intussen al een voorraad bonnetjes om een heel leger mee eten te geven.

Ze hebben daar trouwens ook pizza’s, in de wokwinkel. Waarschijnlijk omdat het oorspronkelijk een pizzawinkel was en ze pas achteraf wok zijn beginnen maken.

Ik heb het trouwens over de Wok/Pizza Express in de Sint-Kwintensberg. Vreed goeie wokgerechten maken ze daar. Weliswaar in een beetje smerig uitziende pannen, maar het feit dat het zo lekker is maakt veel goed!
Je krijgt er trouwens ook altijd zo’n portie ‘geparfumeerde rijst’ bij. Ik heb me trouwens altijd al afgevraagd hoe/waarmee ze die rijst dan parfumeren. Weet er dat iemand?

8 Responses to "De bakkers van tegenwoordig"

Cool, wok voor een heel leger!

Mijn bakker hier is ook toe van de eerste examendag tot de laatste. Ze doen dat precies expres, zij! Expre,s zeg ik u!

pff sint-kwintensberg. begin ik spontaan al te zuchten.

@Rik: ‘t Is een schande! En de krantenboer doet er ook al lustig aan mee!

@pironik: Ah! Iemand die beseft hoeveel ik moet afzien.. ;)

Ik heb nog steeds kilo’s bonnetjes liggen voor zowel de wok express als de pizza express. Om maar te zeggen dat ik het daar ook fijn vond ;)

“de Wok/Pizza Express in de Sint-Kwintensberg”

Tjah, kan niet anders of dik in orde zijn hé ;)

Spoed je anders eens richting (begin) zwijnaardsesteenweg (is niet zo gek ver van jouw buurt), waar je 4 bakkers/broodjeszaken op nog geen 20 meter hebt.. Altijd wel eentje die open is!

Dat parfumeren gebeurt met Chanel N°5 of zoiet ;-)

ja ze doen daar goeie wok. lekker en tis nie zo duur ook voor een portie rijst en wokgerecht.

Leave a Reply

