Dramoghe

Dardennen (2)

Posted on: September 25, 2006

Ondanks de files onderweg, het feit dat de gps wat moeilijk deed en nog maar eens bleek dat mama geen kaart kan lezen, zijn we vrijdag op onze bestemming geraakt. Iedereen was zelfs nog in goed humeur, wat met een zenuwpees als papa (“volgens mijn planning moesten we om 16u toekomen en we zijn er nu pas om 16u05”) een hele prestatie is.

Mijn broertje heeft ons trouwens het hele weekend “geëntertained” met “vreed grappige” Waal-mopjes. (Let vooral op de “..”) Om jullie een idee te geven van wat ik heb moeten doorstaan, hier een korte bloemlezing:

  • (op de heenrit over de wagen voor ons) “Potverdikke, vuile Waal, zomaar stoppen aan een zebrapad om voetgangers over te laten! Wat denkt die wel? Dat regels er zijn om gerespecteerd te worden!?’
  • (bij het voorbijrijden van een school) “Tsss, 15u en die school is al uit.. niet moeilijk dat hier niemand Nederlands kent.”
    (10 seconden later) “Al moet ik toegeven dat ze wel fantastisch goed Frans kunnen.”
  • (in het dorpje waar we verbleven) “Och! Heb je dat nu gezien! Zomaar op straat goeiedag zeggen aan een wildvreemde!”

Naast een wandelweekendje is het ook wel een beetje een gastronomisch weekendje geworden. We verbleven in een ieniemini, mega ouderwets hotelletje, maar het was er super gezellig en de mensjes waren er vreed vriendelijk en ‘de madam‘ kon verschrikkelijk goed koken! Elke dag twee keer warm eten (en ‘s avonds soep, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert [jammie!]) is mijn maagje echter niet gewoon en dus ziet het momenteel verschrikkelijk af..

Stijf ben ik vreemd genoeg (nog) niet, behalve dan aan mijn armen. Ik denk dat dat het wandelstok-effect is. We hadden namelijk van die megahippe/stoere wandelstokken mee; vreed handig om jezelf mee omhoog te sleuren op een helling! In afwachting van stramme spieren heb ik vanavond niet de tram genomen, maar ben ik van het station naar m’n kot gewandeld.

“Keep up the good work!” roep ik mijzelve toe en wie weet begin ik ooit zelfs nog aan die broodnodige buikspieroefeningen..

10 Responses to "Dardennen (2)"

Die tweede vind ik eigenlijk écht wel goe…

Mooie foto’s trouwens. Ik voel me ook al een beetje op uitstap in de Ardennen.

Voor alle duidelijkheid: toen je naar je kot stapte, was dat met of zonder wandelstokken ;-)

niets boven die hippe stoere wandelstokken ;-)
en goed eten achteraf ;-)

“Nordic walking”? Hm. Ik vind mensen die daaraan meedoen altijd vree komiek bezig. Werkelijk grappig hoe die dan bijvoorbeeld in de Uitkerkse polders of langs de Damse vaart staan te ploegen in van die spandex pakjes en zo. *gniffel*

@ pierre du coin: Dat was zonder wandelstokken en met botjes met hakken! :P

@ Matthias: Ik vond dat ook altijd vreed komiek, maar om zo bergop en bergaf te sukkelen in een bos zijn ze wel vreed handig om niet languit op je smikkel te gaan..
Langs de Damse vaart ga je er mij ook nooit mee zien! Laat staan in een spandex pakje :P

Ach, zonder stokken als je regelmatig wandelt is het ook geen probleem, dan kan je die dingen alvast niet vergeten in de eerste de beste controlepost. Gisteren waren er nog die ze gebruikten op asfalt zo vlak als een waterpas, ik heb uiteindelijk gevraagd of het niet mogelijk om die stokken op te heffen, ergerlijk was het.

@ Freddy11: Ik wandel niet regelmatig, dat was de eerste keer. En ik ben echt niet van plan om met die stokken te lopen paraderen in de bewoonde wereld :P

Liep jullie gps vast aan de grens met Frankrijk of zo? Zo ja: hebben wij deze zomer ook gehad, da’s omdat er een kaart van de Benelux én een kaart van Europa in zit, en die twee overlappen elkaar of iets dergelijks, waardoor heel t spel continu vastloopt.

Zo nee, then i just made a complete fool of myself.

als je nog interesse hebt in de buikspieroefeningen: http://www.buikspier-oefeningen.nl. Ik zoe ze zelf 3 keer per week. Je hebt wel zelfdicipline nodig!

Leave a Reply

