Dramoghe

Wakkere wekker

Posted on: September 27, 2006

Een eindje geleden las ik bijXixarro een postje over vroeg opstaan en snoozen met een link naar dit artikel,  “How to become an early riser”.
Awel, dat vroeg ik mij nu ook al een eindje af. Hoe krijg ik mezelf zo ver om elke dag op tijd op te staan, zodat ik nog iets héb aan m’n voormiddag? Een deel van het antwoord zal ongetwijfeld zijn dat ik voor 2u moet gaan slapen.. Dacht ik.

Anyways, buiten de titel had ik van dat engelse artikel niets gelezen en écht m’n best deed ik niet om vroeg op te staan. Tot ik zondag las dat Xix de methode uit het artikel al een hele week succesvol had toegepast.

“Joy!” Dacht ik bij mijn eigenste zelve. “Ik ook! 
Dus maandag zette ik mijn wekkertje om 7u. En om kwart na acht ben ik uit m’n bed gerold en heb ik mogen een sprintje trekken naar de les.
Dinsdagochtend tweede poging, niet overdrijven deze keer: wekker om 8u. Resultaat? Om half 11 opgestaan. Maar deze morgen was ik om half 9 al uit m’n bedje! “Hoera! Ik ben goed bezig!” .. Dacht ik.

Soit, daarnet bedacht ik zo ineens dat ik misschien toch eens dat artikel moest lezen. Blijkt dat ik helemaal niet zo goed bezig ben.

Ik ga opnieuw beginnen met mijn experiment ik. Volgend de regels.
En met een ontbijt iedere dag ook! Dan ben ik direct helemaal vandeneerste keer vreed gezond bezig.
En weet je wat? Ik doe er een avondwandeling bij ook.
En buikspieroefeningen voor het slapen gaan.
En een glaasje water.

20 Responses to "Wakkere wekker"

Laat ons vooral weten of dit werkt.
Dan weet ik ook ineens of het de moeite van het te proberen is…

Succes, ik zou er nog niet eens aan willen beginnen, ik hou van mijn slaap en luiheid :)

‘t Is precies besmettelijk aan het worden. :-)
Om hoe laat ga je nu elke dag opstaan? In elk geval: veel succes ermee!

Zoveel goede voornemens, ik staan er helemaal versteld van, benieuwd of je’t allemaal gaat volhouden :p

@ xixarro: om half acht :D Dat is al drie uur vroeger dan gewoonlijk..

En ik ben al goed begonnen door eerst nog even uit te gaan :P

Respect, als je dit als student klaarspeelt. Ik zou er in mijn studententijd nooit aan begonnen zijn.

Meh, ik sta elke dag om zes uur op :P
(Mijn bedtijd is dan ook ten laatste elf uur ;))

Wat een geluk dat ik een ochtendmens ben, maar ja ‘s avonds is mijn pijpje ook vroeg uit maar dat is niet erg vind ik.

Als student lag ik ook tot den achten in mijn bed of zo. Nu sta ik op rond 7u-7u30. Ha! én met een gezond ontbijt! :)

Amai, respect. Laat ons zeggen dat ik tijdens mijn studententijd er zelden vroeger dan elf uur uit geraakte. Maar ik ging dan ook veel te veel op stap. ;-) Uit ervaring heb ik wel geleerd dat elke dag gaan werken enorm helpt om vroeg op te staan. ;-)

@Yab: ik merk t ook al ondertussen… ;-)

Hoe is het gegaan de voorbije dagen?

@ Xixarro: Niet zo fantastisch eigenlijk. Ofwel raakte ik niet uit m’n bed, ofwel raakte ik er wel uit, maar liep ik de hele dag met een rothumeur rond en viel ik in slaap in de les..

Heb jij, als student, ook niet een beetje een te onregelmatige nachtrust om altijd op dat uur op te staan? Ik zou er ook niet uit geraken na een avondje in de facbar of een fuif.

Dat zal er inderdaad ook wel veel mee te maken hebben.

Moet je, volgens Steve Pavlina, meer zelfdiscipline hebben. Meteen uit je bed stappen! Niet dat het me zelf goed lukt, maar ik ga het morgen proberen ;)

[…] Zoals voorspeld ben ik deze morgen opgestaan met een hoop stress. Vandaag was het namelijk stageplaatsgesprek-dag. Dankzij mijn miniprojectje was ik om 8u al op (jaja, sinds een dag of vijf lijkt het me te lukken) en had ik nog een hele voormiddag tijd om mij mentaal voor te bereiden. […]

[…] Op mijn stoel in de keuken vond ik een A4′tje. Eentje met daarop wat praktische informatie voor het leidersweekend dat dit weekend (14 & 15 oktober) doorgaat. Normaal gezien zou ik geen enkel probleem gehad hebben met hetgeen daarop staat. Maar aangezien mijn humeur … We moeten namelijk zaterdagochtend al om 8u00 aan het lokaal staan. Dat wil zeggen dat ik ten allerlaatste om 7u30 uit mijn bed moet zien te geraken. Het lukt me nu al niet om in de week om 8u00 op te staan zoals sommigen onder ons nu al een tijdje (trachten te) doen. […]

[…] Toen ik vanmorgen om 4u uiteindelijk in mijn bedje raakte, dacht ik maar aan één ding. Kevin Major. Blogcom!Bij het opstaan, een viertal uur later (mijn projectje, weetjewel), was het het eerste wat door m’n hoofd schoot. Het was met andere woorden geweldig bangelijk. […]

[…] Tegenwoordig heb ik nog een ‘projectje’ lopen. Dat is blijkbaar in de mode. […]

Leave a Reply

