Dramoghe

En dit is jouw bureau..

Posted on: October 7, 2006

Mijn stageplaatsmeneer is een toffe peer!

Zoals voorspeld ben ik deze morgen opgestaan met een hoop stress. Vandaag was het namelijk stageplaatsgesprek-dag.
Dankzij mijn miniprojectje was ik om 8u al op (jaja, sinds een dag of vijf lijkt het me te lukken) en had ik nog een hele voormiddag tijd om mij mentaal voor te bereiden.
Dacht ik.


Waar ik namelijk niet op had gerekend, was dat ik eerst nog een bezoekje aan de tandarts moest brengen. Een week of twee terug is er namelijk een stukje van één van m’n kiezen gebroken en mijn mamaa was zo vrij geweest om uitgerekend voor vandaag een afspraakje voor mij te versieren.
Grote paniek van mijn kant natuurlijk. In gedachten zag ik mij al met een half-verdoofd gezicht gaan solliciteren. Een dikke tong, lispelen, kwijl die vanuit m’n mondhoek op de gigantische, blinkende vergadertafel drupt..

Maar neen hoor, geen verdoving bij de tandarts, geen grote blinkende vergadertafel tijdens het gesprek, niet gelispeld, zelfs niet eens over mijn woorden gestruikeld!

Al moet ik wel toegeven dat ‘mijn succes’ meer aan de stageplaatsmeneer lag dan aan mezelf. Het ging ongeveer als volgt:

stageplaatsmeneer: Goeiemiddag, ik ben J. Kom binnen, zet je. Moet je iets om te drinken? Glaasje water? Cola’tje?
* ik: Goeiemiddag. Dank u. Nee bedankt.
J.: Heb je het gemakkelijk gevonden? Er was weer niet veel parkeerplaats zeker? Ja, dat staat hier wel altijd redelijk vol ja. Ach, je hebt een cv mee? *leest*
Jaja, dat ziet er dik in orde hé. Och, je hebt nog unief gedaan ook? Dat is toch veel te zwaar hé. Weet je wat het verschil is met een A1, dat die universitairen meer verdienen, voor de praktijk hé… […] Zeg eens, hoe lang loopt die stage precies?
* ik: Van februari tot juni, .. *ik doe heel mijnen uitleg die ik voorbereid had*
J.: Ach ja. Ok. Zeg, en van waar ben jij nu precies? En wat doen je ouders? […]
Ik ga je dan eens een rondleiding geven hé, dat je een idee hebt waar je gaat werken hé.
* ik: *staar hem met open mond aan*
J.: Haha. Je had zeker niet verwacht dat ik direct akkoord zou zijn? Zal ik nog even wachten tot je bekomen bent?

En toen heeft hij mij dus een rondleiding gegeven. Ik heb al kennis gemaakt met twee van m’n toekomstige collega’s, ik weet mijn bureau al staan, ik weet waar de dossiers liggen, waar de frigo staat om mijn boterhamdozeke in te leggen en ik heb al te horen gekregen dat ik niet hele dagen ga moeten koffie zetten of klasseren. Er waren zelfs al half en half insinuaties dat ik na m’n stage eventueel een al wat oudere werkneemster zou kunnen vervangen als ze op pensioen gaat..

Ik ga dat daar plezant vinden. Plezant zeg ik u!

Nu maar hopen dat de samenwerking / opleiding even vlot verloopt als het inleidende gesprek.

** listening to On The Radio by Regina Spektor from the album Begin To Hope **

11 Responses to "En dit is jouw bureau.."

Allé, proficiat met uw stageplaats!

Ook een hele dikke proficiat. Maak maar dat ge nu ontstrest vanavond.

Proficiat ;)

Ik heb geleerd om niet meer echt zenuwachtig te zijn voor die dingen. Je weet toch niet wat er gaat gebeuren en hoe het gaat verlopen… dus kunt ge naar mijn mening gewoon beter met een open geest zo’n gesprek aangaan.
Ohja, misschien een tip…. maar neem in het vervolg toch maar dat drankje aan! Je stelt je een beetje gesloten op als je geen drankje wenst. In de verkoop zie ik dat ook, mensen die geen drankje willen zijn meestal geloten en daar vlot het dan niet zo goed mee. Ofwel komen ze net van tafel ;)

@ Outro: Ik kwam ook net van tafel :)

Allez, precies met uw gat in de boter gevallen…

Direct kans op werk daar? Laat je dan zéker maar van je beste kant zien. Wat moet je eigenlijk doen?

heel veel succes meid! ‘twordt een leuke ervaring hopelijk!

Fijnfijnfijn, congratz! Geweldig muziekje ook (o:

[…] “Wat krijgen we nu?”, dacht ik bij mijn eigenste zelf. Het was namelijk al 10u10 en ik had een afspraak om 10u en bovendien een megabelangrijk gesprek net na de middag, dus ik werd al zenuwachtig. En ik heb iets tegen voorkruipers ook. […]

Goeie!

jes jes jippie!

Leave a Reply

