Dramoghe

Beestje

Posted on: October 15, 2006

Er zit ‘iets’ in mijn pc dat geheugen vreet!

Momenteel heb ik nog ongeveer 300 Mb geheugen vrij op mijn C-schijf. 300 Mb! En dat terwijl er niet eens bestanden op m’n C-schijf staan! Wat kan er nu in godsnaam zoveel plaats innemen?
Volgens mijn broertje is begint m’n windows-map onnatuurlijke proporties aan te nemen. 2,5 Gb. Deleten zal geen oplossing zijn zeker?

Ik word er een beetje helemaal krankzinnig van, want er is geen enkel programma dat nog werkt zoals het zou moeten werken.

Aaaaaargh!

12 Responses to "Beestje"

Check eens of systeemherstel ingeschakeld is, dat kan wel veel plaats innemen op den duur (en die backups staan in een verborgen map van windows).

Eigenschappen van deze computer, tabblad systeemherstel

Voor elke windows update dat je installeert, komt er een uninstall voor diejen update te staan in uw windows map. De kans is vrij klein dat ge die uninstallbestanden gaat gebruiken, dus kunt ge al beginnen met die te deleten.

@ P: ahh, ik vroeg mij al af wat al die dingenskens waren :P

Mijn Windows map is ook 2,5 GB, OMGWTFBBQ!

En er staan geen bestanden op je C-schijf? Wat? Eh?

@ man+plan: Ach, inderdaad. Mercie.

@ Tom: pestkop

Laat je af en toe eens een opkuisprogrammaatje draaien? Zoals bvb CCleaner (freeware).

Dat beestje noemen we ‘windows’ ;)

aha ik ga ook een side windowsmap cleanen verdikke
ik draai af en toe hitmanpro en ewido om hardnekkige spyware weg te krijgen
maar mijn pc heeft na een tijdje draaien ook geen geheugen meer en da’s wreed embetant als iedere bewerking van een foto secodnen lang duurt

Allé, ik zie dat de typische linux spam reacties ook hier alweer opduiken.

eh, hoe klein is die harde schijf ? 2.5Gb + 300Mb = 2.8Gb ? vergeet al die cleaners en referenties naar ubuntu, koop een andere pc :)

@Bert: ach ja, ‘t is dat ik het aan mezelve verplicht ben.

En uiteindelijk is linux geen haar beter. Als je geen moeite doet om het te onderhouden, kan je je harde schijf ook zo met nutteloze nulletjes en eentjes volproppen.

Ik zou denken: delete al die temporary internet files en zo eens. Je moet ook eens kijken naar de page file van het virtuele geheugen. Da’s ook ettelijke 100en megabytes die op uw harde schijf worden misbruikt.

Leave a Reply

