Dramoghe

Moderne oma’s

Posted on: October 18, 2006

Op een overvolle tram in Gent sta je soms versteld van de conversaties die je hoort. Niet dat de gesprekken op zich zo vreemd zijn, maar soms worden ze gevoerd door mensen waarvan je totaal niet verwacht dat ze ook maar het minste over het gespreksonderwerp weten.

Gisterenmiddag stond ik in het gangpad van de tram vlak naast twee oude dametjes. Beiden waren tussen 60 en 70 jaar, helemaal opgetut, de haren stijf van de haarlak in een (paarse) permanent, de handtas stevig vastgeklemd op hun schoot..
Deze twee mevrouwtjes waren druk aan het discussiëren over het verschil in kwaliteit tussen digitale en analoge foto’s, over pixelgrootte en het bewaren van hun foto’s op een cd..

Ik vrees dat ik ze een beetje met open mond heb staan aanstaren.

8 Responses to "Moderne oma’s"

hiernet heb ik op de pc banking helpdesk ne call gekregen van “Zuster Maria Josephine” die in naam van haar “Zuster overste” een hele rits verkeerde overschrijvingen via haar pc had ingevoerd. jong klonk ze helemaal niet…
vaak krijg ik calls van mensen rond de +-80 die echt bezig zijn met hun pc banking! *open mond* indeed

Mijn vader is 74 en ik sta dikwijls versteld van zijn toverkunsten in windows. Misschijn eist hij dus wel terecht een standbeeld voor zijn grote held Pascal Vyncke en het seniorennet…

Ja, er zijn geen oudjes meer.

Het is alleszins vreemd om dat te horen van zulke mensen!

Een tijdje geleden een oud meneertje van ongeveer 80, dat de allernieuwste Nokia uit zijn broekzak nam, en er gigantisch vlug mee begon te sms’en. Ook wel een vreemd zicht.

Mijn grootvader van 84 is al net zo. Die heeft zelfs onlangs nog een nieuwe pc aangeschaft!

Maar allé, mijn oma koopt alleen ouderwetse schoenen en sjakosjen! En ze heeft een gsm gekregen van haar kinderen maar die gebruikt ze nooit.

Troost je, als je oma haar gsm niet gebruikt dan kun je ook geen berichtjes krijgen waarvan je totaal niet weet wat er op te moeten antwoorden.

Leave a Reply

