Dramoghe

Donderdagavond in Gent

Posted on: October 20, 2006

Voor het eerst dit academiejaar ben ik nog eens buitengekomen op donderdagavond en meteen had ik mijn agenda al redelijk volgeboekt.

Om 18u30 had ik met de vriendjes uit Brugge afgesproken om samen te gaan eten en natuurlijk ook (en belangrijker!) te vergaderen. We belandden in de Backstage waar de spaghetti inderdaad lekker was en de grote porties gigantisch bleken te zijn. Het was een productief onderonsje. Vond ik toch.

Brugge speelde vanavond tegen Leverkusen en dankzij mijn persoonlijke verslaggever kon ik de score zelfs tijdens het vergaderen bijhouden. 1-1. Ik was zwaar teleurgesteld.
Achteraf ben ik nog even langs de Defoo gepasseerd, maar die stond nog altijd even vol (groot scherm, hooligans,..) en toen ik in de massa uiteindelijk mijn broertje had teruggevonden, wilde die terug naar huis. Boe!

Gelukkig hadden mijn ksa-vriendjes hun jaarlijkse ‘samenkomst in Gent’ waar traditiegewijs toch wel zeker vijf man op afkomt. Helaas, had ik niet de juiste gsm-nummers ter mijner beschikking en moest ik mijn ex-vriendje/soms-als-het-hem-uitkomt-vriendje aanspreken op msn. Ik hoorde hem al een inwendige overwinningskreet slaken, maar meteen daarna hoorde ik hem inwendig ook zeer teleurgesteld zijn toen ik hem de gsm-nummers van de andere vriendjes vroeg en verder niet eens moeite deed om een gesprek te voeren. Ha! Wraak. Zoet. Jeweetwel. Ik hoop dat hij jaloers was.

Na veel vijven en zessen en intussen al bijna tegen middernacht vond ik mijn maatjes in de Kinky Star. Bleek dat de ‘jongere generatie’ ook moeite had gedaan om af te komen. Ik stond net op het punt om onder de indruk te zijn toen ze aankondigden dat ze gingen slapen. Aiaii, weer een gemiste kans.

De Kinky Star is een mottig café en hun bier smaakt naar afwaswater. Gelukkig konden we er eventjes genieten van een live Jazz orkestje. Zeg trouwens nooit Jazz tegen Jjjaaaazzzz. Als ik je ooit tegenkom, leer ik het je uitspreken. Beloofd.
Wees ook nooit te beroerd om liedjes van ‘Kinderen voor kinderen’ te zingen. Met een beetje geluk mompelt die ene vieze vuile vent met zijn uitpuilende ogen en zijn sigaret bungelend uit z’n mondhoek zelfs mee.

Intussen is het 3u. Morgenochtend om 8u30 (straks dus) wordt er van mij verwacht dat ik actief participeer in een frans debat over meneer Yves Leterme en zijn uitspraken over Walen die geen Nederlands kunnen. Ik word geacht het volledig met deze meneer eens te zijn en zijn standpunten te verdedigen.
Jammer dat ik niets van politiek ken.

Les op vrijdagochtend, ze zouden het moeten verbieden.

9 Responses to "Donderdagavond in Gent"

Wijs, ne post! Ge zijt wel vergeten om naar mij te linken.

Straks broodje? Mijn afwas is gedaan!

U vraagt, wij draaien: linkje is toegevoegd.

Yes broodje vanmiddag. Moet ik er zelf om deze keer? Wil dat zeggen dat ik geen cola uit een tas zal moeten drinken?

Ze moeten alle niet-slaap en niet-feest activiteiten verbieden op vrijdag ochtend. Echt wel.

Een dikke *geeeuuwwww* vanop kantoor… Bert stelt trouwens een paar dingen vast op deze ochtend en besluit.

the kinkystar is idd een mottig café…ik haar cafés waar de glazen stinken lol

ik heb de backstage nog niet lagn ontdekt maar teonik er verleden week met een date dzat en ik wou er nog iets bestellen zag ik de barman naar me kijken ik stak mijn ahnd op wuifde zefls een beetje en vroeg of ik nog iets kon bestellen, hij bleef kijken en staren naar mij en na ettelijek seconden waar bij ik niet goed wist wat ik nu moest doen (nog iets zeggen of egwoon wachten?) ebgon ie gewoon verder zijn glazen af te wassen en tapte twee pinten voor andere mensen…

mij zie je daar niet meer terug.
tenzij ik van mijn voornemen afstap, de nacho’s zijn daar goedkoop en grote porties ;-)

over Yves: je moet er niet van uit gaan dat mensen van slechte wil zijn. dus aangezien we er vanuit gaan dat ze geen nederlands willen leren, ja dan moet het wel zijn dat ze het niet kunnen?
that’s the joke ;-)
typisch west-vlaamse humor toch? ;-)

http://cms.skynetblogs.eb

Kiiindereeeeen voor kindereeeeen… voor kiiindeeereeen vandaaaaaag *grin*
This brings back memories ;)

de kinkystar is geen café, maar een muziekclub.
en den kinkystar is dik ok, altijd goeie muziek, gezellige sfeer, ontbrekende hygiëne, enzovoort.
Wat moet een mens nog meer hebben?

Mijn avond werd er niet beter op: om 23u30 in A’pen centraal geland. Vanaf Sint-Niklaas werd het een boemeltrein. Ooit al stil gestaan in Nieuwkerken-waas? Ik dus nu wel.

Te voet dan maar naar ‘t Zuid gestapt. tegen 12u thuis gearriveerd. Nen Brufen genomen tegen de tandjes en nog naar een aflevering van Chef! gekeken in afwachting dat de ibuprofen inkickte. Sweet!

Leave a Reply

