Dramoghe

Perfume : The story of a murderer

Posted on: October 21, 2006

Deze freaky film is een verfilming van de roman ‘Het Parfum’ van Patrick Süskind. Ik had het boek niet gelezen en voordat ik gisterenavond ging kijken wist ik eigenlijk ook niets over de film of het verhaal. Behalve dan dat het over parfum ging. En over een moordenaar. Vanzelfsprekend. Geen hooggespannen verwachtingen dus, hoewel ik wel benieuwd was waarom iedereen er zo enthousiast over was.

En nu weet ik het dus. Wat een sublieme film! Vreemd, uniek, een beetje walgelijk ook bij momenten, maar bovenal indrukwekkend goed. Inderdaad een aanrader.

Wat dan weer geen aanrader is, is de Kinepolis in Brugge.
Pauze halverwege de film suckt! Echt serieus, zo ineens beeld weg, geluid weg en tegelijk het (veel te heldere) licht aan.. Wie zijn brilliant idee was dat!?
Rij zes suckt ook. Veeeeel te dicht bij het scherm. Ik heb er wel geen nekpijn aan overgehouden, maar man, was dat irritant. Ik wil terug kiezen waar ik zit!
Volgens mij stond de volumeknop ook iets te ver opengedraaid, vooral bij de ‘luide’ scènes moest ik me inhouden om m’n vingers niet in m’n oren te stoppen..
Ook zal ik voor eeuwig en altijd ‘het parfum’ associëren met de geur van popcorn, chips en snoep.

Buiten deze kleine ergernisjes, waar ik overigens de hele avond over geklaagd heb (sorry daarvoor), was het een zeer gezellige avond waarvoor ik helaas veel te ver (tegen wind!) ben moeten fietsen..

Technorati tags: ,

17 Responses to "Perfume : The story of a murderer"

Thx, ik ga morgenavond naar de cinema en dit maakt m’n keuze iets eenvoudiger. ;)

Die pauze is idd serieus ergerlijk. Rij 6 is idd heel dicht, het is best dat je één van de laatste rijen kiest. Maar je kan toch kiezen waar je zit? Niet meer in de zaal, maar wel mooi op het schermpje vooraf?

Bij vorige films had ik ook last van het geluid. Ze steken op iedere mp3-speler tegenwoordig dempers, maar in een filmzaal gaat het telkens luider en luider. Vreemde evolutie.

Hopelijk had je in het terugkeren wind in het gat :p

Benieuwd naar de film.
Moet ik eerst het boek lezen?

Btw, als je het boek eens wil lezen, ik heb het liggen.

ha, een bezoek aan de kinepolis te Brugge is weer met zes maanden uitgesteld…. ;)

Bert: ik neem aan dat ze niet vrijwillig op rij 6 zijn gaan zitten. Vrijdagavond is nogal een populaire avond om naar de film te gaan.

Tom: I know, ik bedoelde het dan ook zo niet. Maar ik denk niet dat er veel verschil in zit met dat je nu die keuze een paar minuten op voorhand moet maken op het schermpje. Ik dacht dat minder dan 10% al z’n ticket via het internet vooraf aanschaft.

Ik heb het boek jaren geleden gelezen en het is één van mijn all-time favorieten. Ik kijk dus enorm uit naar die film, maar geen denken aan dat ik naar de Kinepolis ga. Zeker niet na dit herkenbare verhaal. Ik snap niet dat mensen 7 euro geven aan iets dat vroeger leuk en veel goedkoper was.

Ik heb al heel veel goeds over die film gehoord. Kzal hem ook eens moeten zien denk ik.

@ Bert: Wij hebben onze tickets niet gekocht met behulp van zo’n schermpje, maar op de ouderwetse manier aan een kassa met kassier.
Maar nu weten we tenminste dat we dit niet meer op deze manier moeten doen.

Het zijn trouwens grote afzetters daar bij Kinepolis.

Ik ga hem ergens deze week zien en ja, ik kijk er al naar uit. Het boek op zich is al schitterend en de trailers die ik tot nu toe heb gezien… die mogen er ook zijn.

@ Koen: en bij de kassier heb je dan geen keuze? Djeezes….

Wij gaan trouwens straks om 19u45 gaan zien in de Kinepolis Brugge. Als nog iemand gaat, ff zwaaien naar de achterste rij is altijd toegelaten. ;) En na het zien van de trailer krijg ik al het gevoel dat het niet echt een goeie film gaat zijn voor de rikketik… Will be continued…

Ik vond de film fantastisch! Gisteren gaan zien en serieus onder de indruk. Ik was enorm benieuwd hoe ze zo’n verhaal zouden verfilmen en het resultaat mag er zijn. En euh, ik heb bewust Kinepolis vermeden. :-)

het boek is al veel te lang geleden, mss moet ik de film maar zien zonder te denken aan het boek
;-) dat zal ‘m waarschijnlijk verteerbaarder maken zondr da tik ‘m afbreek zoals ik al deed bij het zien van amper enkele seconden trailer ;-)

[…] Gisteren ben ik, net als Dramoghe, samen met Stefke en 2 goeie vrienden naar Perfume: The story of a murderer geweest in de Kinepolis van Brugge. Ik had m’n ticketjes mooi vooraf gekocht via het internet en we hadden dus de perfecte plaatsen, achterste rij in het midden. Met 2 koppels dus naar de cinema en we zitten nog maar goed neer of naast ons komt een collega van Stefke zitten met haar man en daarnaast een hele goeie maat met een vriendin. Van toeval gesproken… […]

Ach, het parfum, schitterend boek. Ik kan alleen maar hopen dat de film het boek eer aan doet.

Shopping for perfumes or personal fragrances can be a daunting task, particularly if it’s for a friend or lover. Obviously online at Myshopping.com.au you cannot compare the actual scent of different fragrances. But, once you have a fairly good idea of what you are looking for, you can compare the different offerings from different brands and vendors very easily. So, how do you know what you are looking for? The following simple steps will narrow the search down somewhat.

Leave a Reply

