Dramoghe

Tips

Posted on: October 22, 2006

Als je om vier uur in de morgen in lichtjes aangeschoten toestand thuis de deur opensteekt en oog in oog komt te staan met je moeder is het belangrijk zo helder mogelijk te kijken, je evenwicht te behouden, niet te beginnen brabbelen en vooral (!) niet tegen de kast te lopen..

En dat is mij vanmorgen dus allemaal gelukt. Met glans. Applaus voor mezelf!

13 Responses to "Tips"

En nog een tip: hou zoveel mogelijk je mond!
Toen ik destijds (shit! 28 jaar geleden…) in ongeveer dezelfde toestand thuiskwam en ik mijn moeder tegen mijn vader hoorde zeggen “Waar hebben wij dit verdiend?”,
heb ik nog kunnen antwoorden: “Ma, dit is geen uur meer om uw geld te tellen.”
Dit zijn annekdotes die het achteraf zeer goed doen aan de toog maar het kan even duren voordat je terug naar een toog MAG gaan…

Héhé. Mag ik daar nog aan toevoegen: Je meest berouwvolle blik opzetten! En vooral niet vragen ‘ben jij nooit jong geweest?’ Zo’n dingen schijnen een gevoelige snaar te raken. =d

Als ik oog in oog kom staan met mijn moeder in beschonken toestand, dan weet ze dat gelijk altijd. Ik wikkel er dan ook geen doekjes om en als ze vraagt of ik gedronken heb, antwoord ik eerlijk “Ja massas” en dan ga ik naar bed.
Ik heb een goeie mama. :D

Ik maakte mij altijd zo snel mogelijk uit de voeten zodanig dat mijn ouders geen argwaan kregen.

Mijn ouders slapen meestal al als ik om 4u thuiskom …

En aangezien ze tegenwoordig blijkbaar toch geen interesse hebben in wat ik allemaal doe, heb ik er sowieso geen last van…

En nu maar hopen dat je moeder je blog niet leest, anders is al die moeite voor niets geweest :)

*lol* @ Mirthe, dat zat ik mij hier ook net te bedenken.

Ik kom beide ouders zelden tegen ‘s morgens na het uitgaan. Maar als ik dan terug uit bed ben, krijg ik het steevast te horen.

Ik maak blijkbaar nogal veel lawaai als ik (teveel) gedronken heb. Persoonlijk steek ik de schuld op de houten trap, maar die truk pakt niet meer.

@ mirthe en pierre: Ik ben 700% zeker dat mijn moeder deze blog niet leest, daarvoor heb ik hem nl gemaakt.

@ PiRho: Meer dan een beetje hoofdschudden doen ze hier al lang niet meer :P

Toen ik gisterenmorgen terug kwam van I Love Techno waren mijn ouders zelfs al wakker verdorie ..

Als ge vers brood meebrengt, kunt ge niet missen.

Ge kunt ook, als ze je stekken wanneer je naar boven waggelt, zeggen:

‘tja, ik wilde eigenlijk anderhalf uur geleden al naar huis komen, maar ik was nog te zat en dat vond ik onverantwoord’. Kbedoel, ze gaan je verantwoordelijkheidszin waarderen! :p

@freaq:

Ik denk dat haar ouders het dan zeker zullen doorhebben dat ze beschonken is wanneer ze naar boven waggelt …

Ken jij een bakker die al om 4u ‘s ochtends open is de zondag?

Hehe, dacht da je ging zeggen dat da net wel gebeurd was :P

Leave a Reply

