Dramoghe

Doop

Posted on: October 26, 2006

Vanmiddag was ik op mijn gemakjes door de St Pietersnieuwstraat aan het wandelen. Stagecontract in de hand, het zonnetje op m’n bolletje,.. met m’n gedachten ver weg van deze wereld.

Het leven was mooi, de vogeltjes fluiten, en de geur van herfst hing in de lucht. Tot opeens..

Rotte eieren! Look! Geroep en gebrul. “Groen, groener dan groen, nog groener dan een groentesoep […] “

Je raadt het al.. een ‘schachtenstoet’. ‘t Was wel grappig om te zien. Iets minder grappig om te ruiken dan weer wel.
Toch ben ik blij dat ik mij nooit heb laten dopen. Sommigen beweren dat je er dan niet echt bij hoort, maar ik heb er nooit de fun van ingezien.

Ik had verdorie echt medelijden met die gastjes van daarnet.

 

** listening to The Restless Consumer by Neil Young from the album Living With War ** 

Technorati tags: , , ,

19 Responses to "Doop"

Goh, het is niet dat als je je niet laat dopen, je er niet bij hoort. Dat was alleszins niet zo bij VTK, waar slechts een dertigtal van de +/-260 tweedekanners (ja, bij ons doopten ze pas in tweede kan, als je oud en wijs genoeg was om geen domme dingen te doen) zich laat dopen. Ik heb mij ook laten dopen en herinner me dat echt als een fantastische tijd. OK, je ziet soms wel wat af, maar ik heb me ook geweldig goed geamuseerd en dat is het belangrijkste. Als ik een schacht doop, dan is het ook de bedoeling ons allebei ferm goed te amuseren, maar ik nog net iets meer dan hij/zij, mwoeha :-D

En ik dacht dat er een spannend verhaal zou volgen over uw eigen doop… ;)

@ mirthe: zot!

@ peter: die mannekes (en meisjes) zagen er toch niet echt uit alsof ze zich amuseerden hoor..

‘k Heb ze net ook tegengekomen in het rijden naar het station. En ze zagen er idd nie echt gelukkig uit. Groepsdruk kan toch zwaar zijn é… :)

ik ben wel gedoopt. Ik had ook niet echt inspraak. Ik was nog maar zeven week oud toen hét gebeurde.

De enige doop die ik ooit ondergaan heb was de doop toen ik 5 dagen oud was. Studentendopen spraken me niet, ik zag daar totaal het nut niet van in. En ik beklaag mij dat geen moment.

Een studentendoop heeft me ook nooit aangesproken.
Wel leuk om die mensen eens te observeren en vast te stellen hoever sommigen wel ni willen gaan om er bij te horen. Cantussen zijn ook zoiets, waarom zetten ze daar bier voor je neus waar je ni mag aankomen?

Koen: die kerel voor u heeft net dezelfde lol verteld. Ik ben zat en ik merk het zelf, pijnlijjk. Slaapwel.

Als student ben ik ook nooit gedoopt, het kuddegevoel zei me totaal niks.

nooit van mijn leven dat
tot in mijn graf

nope, zei me ook niets….

Ik heb al gemerkt dat ik hier eigenlijk enkel post om de volgende morgen te weten om hoe laat ik gaan slapen ben.

@ Tom: En dat was precies behoorlijk laat :P

Das niet zo erg, maar het was vooral vroeg vanmorgen.

Nooit gedoopt geweest. De VGK deed dat niet. En maar goed ook!

Oké, knoeien met wat eieren tot daar aan toe, maar de fratsen die sommige kringen schachten laten uitvoeren gaan toch wel vrij ver vind ik. Zelfs al tekenen eerstejaars er vrijwillig voor.

Dat vond ik wel goed aan VTK: je werd pas gedoopt in je tweede jaar zodat je al eens kon kijken hoe tof het was bij je voorgangers en wel degelijk een weloverwogen keuze maakte.

Eieren, ah, dat hoort er nu eenmaal bij. BH’s verzamelen in de Vooruit vond ik veel toffer.

Ik heb mij ook nooit laten dopen en ik heb er ook nooit problemen mee gehad. Ik denk dat dit toch nog wat folklore is dat op den duur zal verdwijnen…

[…] Je raadt het al.. een ‘schachtenstoet’. ‘t Was wel grappig om te zien. Iets minder grappig om te ruiken dan weer wel. Toch ben ik blij dat ik mij nooit heb laten dopen. Sommigen bewer … I think it’s goodLink to original article […]

Ben ook eens op zo’n stinkende bende pasgedoopten gebotst (gelukkig niet letterlijk) toen ik eens door het Citadelpark fietste. Jakkie zeg. Ik snap écht niet waarom mensen zich vrijwillig zo zouden laten vernederen.

Ik ben in mijn leven al twee keer gedoopt geweest, ene keer als Christen (wat ben ik toch gelovig en al) en ene keer als leidster, en die laatste doop was heel plezant en al, en totaal ni bedoeld om ons te vernederen. Zo’n studentendoop denk ik wel en kzou er dan ook voor geen elvendertig ziljoen aan willen meedoen!

Leave a Reply

