Dramoghe

Ergotaminetartraat

Posted on: November 9, 2006

Aan de persoon die hier op mijn blogje terechtgekomen is via de zoekterm “ergotaminetartraat” :
Als zelfs wikipedia niet weet waar je het over hebt, wat zou ik het dan gaan weten?

Uit curieuzeneuziteit ben ik het toch eens verder gaan opzoeken en uiteindelijk kwam mijn goeie vriend Google met DIT antwoord.

Op mijn zoektocht ben ik ook nog dit artikel over migraine tegengekomen en ook nog dit over ‘clusterhoofdpijnen’.
Ik vraag me af of dat zowat hetzelfde is als migraine. Alleszins, vreed interessant! Misschien vind ik wel een oplossing voor het vreselijke kwaaltje dat migraine-aanval heet.

Statistiekjes, waar ze toch allemaal niet goed voor zijn..

5 Responses to "Ergotaminetartraat"

Het leven is simpel nietwaar.

Ergotaminetartraat (2mg) in combinatie met Indomethacine (80mg) verdeeld over 10 suppo’s. Dat is wat mijn madam voorgeschreven krijgt tegen haar migraine. En ik moet zeggen : het helpt !

@ dieu: Het helpt? Als in ‘de migraine verdwijnt onmiddellijk?’ Binnen het uur?
Anders ben ik met dit receptje morgen naar mijn dokter!

Na ongeveer een uurtje platte rust is de migraine weg. Ik heb zelf ook af en toe eens zo’n “opsteker” nodig, en ook bij mij helpt het wonderwel. Afhankelijk van de ernst van je migraine kan de dosis Indomethacine aangepast worden. In het begin hadden we suppo’s à 100mg, maar de dosis werd geleidelijk afgebouwd. Het is en blijft echter altijd een geneesmiddel, dus moet je er verantwoord mee omgaan. Evenzo geldt het principe dat wat goed is voor de éne niet noodzakelijk goed is voor de andere. Ik wens je veel succes, en laat mij zéker eens weten of het geholpen heeft !

Kijk ook eens hier (opgekomen na ontleding van dat woord in ergot-amine-tartraat)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moederkoorn

(Ergot is de Engelse naam voor moederkoorn)

Leave a Reply

