Dramoghe

Schizofreen

Posted on: November 9, 2006

De keukenprinses in mij (whaha!) had vanavond een pastasalade met tonijn en gedroogde tomaatjes gefabriceerd.
Als ik morgen niet meer wakker wordt, weet u meteen hoe het komt.

De huisvrouw in mij heeft daarna de afwas gedaan. Het was dringend nodig.
De studente in mij had namelijk al een hele week de vaat laten staan op het aanrecht en bijgevolg heeft de huisvrouw in mij eerst alles een half uur moeten laten ‘weken‘ in het afwaswater voordat ze de brokken aangekoekte etensresten kon loskrijgen.

De strever in mij is daarnet begonnen met Engels studeren. Ze heeft het zeker een half uur volgehouden voor de blogster in mij het overnam.

** listening to Bagagedrager by Spinvis from the album Spinvis **

26 Responses to "Schizofreen"

Je bent zo in de war van frietjes te komen eten bij mij, dat je dt fouten begint te maken…
Ik word is zonder t
Foei, foei, foei :)

Dat was dus de kommaneuker in mij

Zalig! De huisman in mij wordt soms ook eens wakker, maar die gaat gelukkig snel terug in winterslaap dan.

@ rimbaloe: juij! eindelijk mijn persoonlijke spellingscontroleur!

Weet je wel zeker waar je aan begint?

Een collega van mij zei ooit eens: “het enige recht van een vrouw is het aanrecht.”

Hoewel ik het daar niet mee eens ben duikt de gedachte aan die quote onwillekeurig bij mij op wanneer iemand zichzelf proclameert als ‘huisvrouw’.

Los van het feit dat ik zelf mijn potje kook pretendeer ik dan weer niet de ideale huisman te zijn. ‘t Zou er nog aan moeten mankeren. De laatste keer dat ik gestrijkt heb waren er achteraf toch flink wat potjes brandwondenzalf nodig voor de bleines op mijn duim. *zucht*

@ matthias: strijken! dat is nu eens het enige huishoudelijke klusje dat ik wel graag doe si.

Blog laten sponseren door Miele ofzo en een afwasmachine vragen? ;)

Ik was ziek thuis dus had ook kook-duty (ik vind dit vrij contradictorisch, mama niet). Het resultaat ten huize Iphi: Tortelline met rode paprika & aubergine. Ook lekker en ik vertoon nog geen symptomen van voedselvergiftiging. Misschien een ideetje voor de volgende? ;)

Ow. Als u graag strijkt: mag ik de (al twee jaar ongedragen omdat ik niet graag strijk) plooirokjes met de post opsturen? =D

“het enige recht van een vrouw is …”

Hoe is het mogelijk dat zulke zinnen daadwerkelijk een mening verkondigen. Gruwelijk!

@ Iphi: Goed idee, bedankt! Je mag die rokjes opsturen ja, maar ik vrees dat ze alweer helemaal gerompeld gaan zijn als ik ze met de post terugstuur..

Haha, Dramoghe, alweer een hilarische post! Dat verdient een vermelding in de volgende Clickx lijkt me zo!

Ziejewel dat ik ook positief kan doen!

(maar ik vond dit eigenlijk feitelijk wel een goeie post)

Fijn liedje … de blogger in mij heeft ‘t ook al weer gehaald op de student in mij … jammergenoeg.

Als het over huishoudelijke klusjes gaat, neemt de dominante persoon in mij het vaak over. Dan merk je meteen wie de broek hier ten huize cloink draagt, want als IK zeg dat ik de afwas ga doen, dan DOE ik hem ook en niemand anders! Nèm.

Wijs geschreven, u deed mij vandaag de eerste keer lachen ;-)

En strijken is de meest nutteloze hobby ter wereld!

de blogster blogt ook niet vet precies lol dat engels was hopelijk een stuk vetter ;-)

en al beter?

Zoveel persoonlijkheden, en ik ken enkel de blogger in u :)

De huisvrouw in mij is nog steeds op wereldreis, al de volle 21 jaar lang. Ook de huisman in mij is nog steeds met loopbaanonderbreking, hoewel hij héél (maar dan ook héél) af en toe eens langskomt.

@ dramoghe: Ik heb het je al vaak gezegd dat je je afwas wat meer moet doen, dan voorkom je van die losweeksituaties. En dat van dat strijken moet ik onthouden ;)

@ Lord cms: [kuch]zinsconstructies[/kuch]

Mijn dochter zou zeggen: “Dag allemaal!”

Ik week/was altijd direct af. Hoewel: niet dringende zaken zoals leeggelepelde ontbijtkommetjes en zo durf ik al eens laten staan. Maar vanaf het ‘messier’ wordt – bijvoorbeeld spaghettisaus – dan was ik onmiddellijk af.

Tip: na het koken gooi ik in een pan altijd vrij snel een scheut water en wat detergent. Wast makkelijker af na het eten.

Handige alter-ego’s heb jij! :-))

Grtz

Ik kan maar één iets zeggen: “Je hebt veel in je!”

Vanavond mag je de huisvrouw, keukenprinses, studente, blogster, strever, … thuislaten. Neem wel de muziekkenner die in je zit mee ;)

Ik zal de winnaar in mij meebrengen. Hahaa!

[…] Samen met Koen, W, F, M en B heb ik gekwiest alsof mijn leven ervan afhing en ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel content was van mijn eigen zo. Vooral Koen en B. wisten veel antwoorden, maar ik heb toch ook veel puntjes gesprokkeld. De ‘hum‘- en jump- opdrachtjes zorgden voor de nodige hilariteit en een voordeel van naast de boxen zitten is dat je de anderen goed kan boycotten. Niemand was dan ook verbaasd toen wij uiteindelijk de winnaars van de avond bleken te zijn. Belofte maakt schuld, weetjewel.. […]

[…] De kuisvrouw in mij werd blijkbaar wakker, want ik heb niet alleen heel Broertje zijn kot gekuist, maar ook nog eens het mijne. En blinken dat het doet. Blinken! […]

Leave a Reply

