Dramoghe

Last Minute Date

Posted on: November 14, 2006

Het was een hectische dag vandaag. ‘t Is te zeggen, de eerste twee uur na mijn wakkerworden vanmorgen waren hectisch, de rest van de dag was eigenlijk lekker relax, maar het gevoel waar ik mee opsta blijft nu eenmaal lang hangen.

Ik had om 11u (alweer) een groepwerkvergadering in de mediatheek van mijn schooltje. Volgens mijn berekeningen de avond voordien moest ik om 9u30 opstaan en dan had ik nog ruim voldoende tijd om te douchen, te ontbijten en de rest van mijn werk dat af moest voor die vergadering af te werken en af te printen..

Mensen die mij een klein beetje kennen hebben natuurlijk al lang door dat die berekening nergens voor nodig was, want dat ik toch niet op het geplande uur mijn nestje zou uitraken..
Om 10u10 ben ik wakker geschrokken. Ik heb in een recordtempo mijn opdracht afgewerkt, ontbijt heb ik overgeslaan en tijd om m’n haar te drogen had ik niet meer. Dat laatste was zowiezo toch nutteloos geweest, want toen ik in op mijn bestemming arriveerde was ik al volledig uitgeregend.

Mijn groepswerkcollega’s bleken mijn werk zeer indrukwekkend te vinden (!?!) en tegen twaalf uur stond ik al weer welgezind en wel in de regen. Regen doet mij altijd aan regenjasjes denken en aan het feit dat ik er geen heb, dus de beslissing om effekes de Veldstraat te doen was snel gemaakt. De Veldstraat bleek algauw te nat naar mijn goesting en na een smsje naar deze jongeman had ik een lunch date versierd. Hooray!

De Wok Away op de Korenmarkt leek ons wel ideaal om te onstressen/te drogen/de honger te stillen.. Ik was er nog nooit geweest, maar mijn wokvriendje meende zich te herinneren dat het daar wel plezant en ook wel lekker was. Ik had het pas door toen de ‘opdienmevrouw’ (mijn intern woordenboek laat het even afweten) voor m’n neus stond, maar ik heb onlangs ergens op een blog gelezen over dit toch wel zeer trendy en hip en ook wel zeer betaalbaar restaurant. Ik herkende namelijk haar t-shirt.

Anyways, mijn date en ik, wij bestelden ons wat Young Chicks en een cola en wij hebben ons dat zeer laten smaken. Mijn ‘eet-eens-met-stokjes’-kunsten werden wegens veel te veel honger en ongeduldigheid tot het minimum beperkt en er werd bijgevolg ook bijzonder weinig gesmost. We aten en we praatten en we lachtten en het was vreed gezellig. Voor herhaling vatbaar dus. Toch wat mij betreft.

Last minute dates rulen!

** listening to Let It Rain by Tracy Chapman from the album Let It Rain **

8 Responses to "Last Minute Date"

De eerste en laatste keer dat wij in de Wok Away zijn gaan eten kwam mijn sjoe buiten met een stevige migraine en ik met serieuze spijsverteringsproblemen.

nooit-nie-meer-se.

niets buiten onverwachte lunchdates! ;-)
wok away vind ik niet niet zo geheel goed eigenlijk, maar zolang ‘tgezelschap maar op en top was hé :-)

Het grote voordeel van de wok-away is z’n prijs vs. kwaliteit. Gisteren voor minder dan 10€ gegeten en gedronken, wat toch wel belangrijk is. Maar als mensen nog zo’n goeikope goede eettenten kennen rond de Veldstraat in Gent, shoot.

En de date was idd superleuk en het gezelschap was op en top. ;) We gaan dat duidelijk meer moeten doen. Of beter, we gaan dat gewoon meer doen.

De Wok Away ruled keihard en zo.

de kastaar in de buurt van de veldstraat is de absolute topper qua prijs/kwaliteit.

Spaghetii kastaar = superlekker en meer dan genoeg
dat met een glas rode wijn is ook minder dan 10€

bleh. na een paar jaar studeren heb je de kastaar ook wel gehad.

Aanraders:
spotgoedkoop en zeer lekker: fabula rasa aan de lousbergkaai (neen, dat is niet aan de veldstraat, maar neemt uwen velo é)
Ik zit zelf heel graag in de mosquito coast (two thumbs up voor hun graved lax!)
het magazijn is nog altijd ok, zo wordt gezegd en eens de lange munt door zijt ge bijna aan de sleepstraat: hého, turkse pizza. goedkoper vindt een mens niet in Gent.

De kastaar ben ik ook een beetje beu. Te druk en te typisch.

Thx i. ! Mooie tips, ik ga ze zeker nog bekijken. En Dramoghe zal wel meegaan… (hoop ik…. ;) )

@ i.: bedankt voor de tips!

@ Bert: Das zeker dat. Die moeten we gaan testen hé.. :)

Leave a Reply

