Dramoghe

Van uitgaan word je rijk

Posted on: November 19, 2006

Ik wilde gisteren eigenlijk al een stukje schrijven over hoe m’n stagebegeleider was langsgeweest en over hoe ik daarvoor weer veel te zenuwachtig was.  Over hoe alles weer veel te vlotjes is verlopen en over hoe hij ruim op tijd weer buiten was zodat ik zelfs nog tijd had om pizza te eten.
Over hoe ik daarna met P. naar Spinvis ben geweest en over het feit dat het in het centrum van Brugge een hel is om te parkeren. Over het feit dat Spinvis echt wel goed was en dat die zaal in de schouwburg eigenlijk echt wel mooi is, maar ook echt wel klein, zodat het een redelijk intiem concertje was en waardoor flitsende fototoestellen en luid meezingen eigenlijk ongepast waren.
Over hoe het veel te veel aan het regenen was toen we buiten kwamen en over hoe we dan maar in de Republiek nog iets zijn gaan drinken, ondanks het feit dat ik mezelf gezworen had om daar nooit meer een voet binnen te zetten sinds die keer twee jaar terug dat ze me een bevroren chocomousse hadden voorgeschoteld. Chocomousse! Bevroren!!
Over hoe er daar een meisje zat die met haar kont half bloot zat en over hoe de obers daarmee aan het lachen waren. En wij ook eigenlijk wel.
En ook over hoe we daar dan veel te lang zijn blijven plakken en hoe ik er 50 euro onder de tafel heb gevonden.

Maar dat heb ik dus niet gedaan.

11 Responses to "Van uitgaan word je rijk"

Pff, gij ook al 50 euro gevonden, da’s precies normaal van’t weekend, de mammie heeft een briefke gevondne hier in’t kruidvat en ne maat van ook eentje in ‘t Shopping center.
En ik heb er geen gevonden, ‘t leven is ni eerlijk zeg ik…

Hoezo “nooit meer in De Republiek binnenstappen”!? Ik zak geregeld naar Brugge af net omdát ik nog eens gezellig wil zitten rondstaren, onzichtbaar worden en genieten van die Republiek-sfeer!?

En hun warme chocolademelk mét marshmallows is heerlijk :)

Ah, das dus de reden waarom ge niet meer in de Republiek wil zitten. Er is idd een moment geweest dat de keuken daar een ramp was, maar ik kan alleszins zeggen dat er het laatste jaar heel veel veranderd is. Er is een nieuwe kok enzo en de kwaliteit is echt wel goed. Je moet er eens iets eten ook als het past, het is zeker niet slecht ze.

Jij verteld ons ook nooit eens iets!

He, da’s toevallig, ik ben dit weekend enkele briefjes van 50 EUR kwijtgespeeld. Supersympathiek dat jullie zich nu als eerlijke vinder outen. Gelieve me te contacteren teneinde de terugbezorging af te handelen :)

@ Rimba: Ik denk dat hier een “You wish” wel op zijn plaats is :P

@ Dominiek: Vanaf nu ga ik er dus wel weer hé, nu dat ik toch mijn eed tegenover mezelf heb gebroken.
Die warme chocolademelk moet ik nu wel proberen.

@ Bert: Allé dan, maar serieus, dat eten was daar vroeger toch alleszins wel niet te vreten. De chocomousse bevroren en ik heb zelfs nog zo’n tajine of wat het ook was met aangebrande brokjes voorgeschoteld gekregen.

@ WesterMC: Excuses, ‘t zal niet meer gebeuren.

@ Rimba: Wat KOen zegt :P

Okee, als je er dan toch terug komt: als je er tijdens één van de komende weekends nen eenzame kerel aan een tafelke ziet zitten met een pot dampende sjoklat-melk inclusief marsmellow : gewoon negeren !!

De man van Ardooie… Die van Melle verbleekt er helemaal bij, Dominiek!

Ook een aanrader in de Republiek: de ‘viezegoestenmix’! Lekkelippe, zulle… En alles doorspoelen met een Piña Colada, de-li-cious!

twee jaar geleden ging ik met een tiental vrienden naar spinvis kijken in de bourla (a’pen). we hébben meegezongen, we konden niets anders. spinvis is steengoed en heeft na al die tijd nog niets aan kracht ingeboet :)

Awel, bij deze…

Leave a Reply

