Dramoghe

Feestje in m’n hoofd!

Posted on: November 22, 2006

Er wordt op de deur geklopt. “Jaaahaaaa!” roep ik over-enthousiast.
Ik ben net terug van een hele voormiddag les en ik verwacht dat m’n broertje zijn hoofd om de deur steekt. Ik zwier mijn jas op m’n bed en draai me om richting deur. Oh..!

In het deurgat staat een onbekend manspersoon een beetje onwennig te kijken.

Mijn ogen flitsen door mijn kot..  Berg afwas van drie dagen? Check! – Hoop kleren/cursussen/kranten/lege flessen met daaronder ergens een zetel vertopt? Check! – Laptop, stylo’s, rugzakken en jas samengesmeten op bed?  Check! – Vier paar schoenen verspreid over de vloer? Check! 
Yep.., definitely een goed moment om bezoek te ontvangen..

Of mijn internet werkt? > Neent, al twee dagen niet en ik kom er horendol van, van dat constant naar de mediatheek op school moeten lopen om vanalles op te zoeken, van m’n mails en m’n feeds niet te kunnen lezen..!

Of  er misschien al iemand naar de kotmadam heeft gebeld? > Ik alleszins niet. Ik bel niet graag. En al helemaal niet naar de kotmadam. En Broertje ook niet. En dat ik eigenlijk voor de rest op kot nooit niemand tegenkom.

Dat hij zelf zou bellen, maar dat hij het nummer van de kotmadam niet heeft en dat hij al overal op alle deuren is gaan kloppen maar dat er precies niemand is die wil opendoen. Behalve ik dan. En dat dat hier wel een asociaal kot is en dat zijn vorig kot veel socialer was en dat hij de enige uit Waals Brabant is. Dat ik me niet moet schamen omdat mijn kot er rommelig bij ligt want dat het bij hem nog erger is. En nee, ik mag niet komen kijken. > Aaaah! Hij wil bellen! Geen probleem, ik heb het nummer wel.. Belt gij maar. En kom nog eens langs als je je verveelt. Dan zal ik wat sociaal doen. Maar niet als ik mijn feeds aan het lezen ben liefst. En ook niet als ik Ally McBeal aan het kijken ben. Tenzij je wil meekijken natuurlijk. En ook niet als ik Veronica Mars kijk. Want dan moet ik te veel bleiten.

Time flies when you’re having fun en als ik hem uiteindelijk buiten steek blijk ik nog amper tien minuutjes over te houden om mijn boterhammekes op te eten. Vroeger (in lang vervlogen tijden) zou ik mij dan op m’n gemak een taske koffie gemaakt hebben en de rest van de namiddag gebrost hebben, maar berichten aan mezelf sturen blijkt eindelijk zijn vruchten af te werpen dus ik trek een sprintje naar de les.

Wanneer ik vier uur later terug thuiskom, zwiert de deur van Broertje zijn kot open: “Tinternet werkt weer! Ze zijn het vannamiddag komen fixen.”

En nu allen samen: HOERA VOOR KOTGENOOTJE W. !!

7 Responses to "Feestje in m’n hoofd!"

Is het ondanks die adressenlijst ni een beetje socialer geworden op kot?
En ben je trouwens zeker of je internet wel fatsoenlijk werkt?

:-) internet dat niet werkt: tis idd om horensdol van te worden. Btw: een fictieve boef is zoals je het hoort. Een acteur die voor boef speelt om agenten in opleiding te leren hoe ze hem moeten aanpakken :-)

Ik heb ook zo’n associaal kot en als het internet niet werkt, wacht ik rustig af tot iemand anders de kotbaas belt. Ik kan toch rustig verdersurfen op het draadloze netwerk van school.
Op kot zitten dicht bij school heeft zo’n paar voordelen ;)

HOERA VOOR KOTGENOOTJE W. !!

Jullie internetconnectie werkt twee dagen niet en niemand neemt ook maar de moeite om daar de kotbazin van op de hoogte te brengen?? Oink.

Bij ons is het sociaal karakter van ons kot omgekeerd evenredig met de snelheid van onze internetverbinding: als het weer plat ligt (zoals de afgelopen week) zit iedereen wat te “hangen” bij elkaar op de kamers, in de keuken, in de gangen, wordt er op muren getekend en samen gekokkereld. Heerlijk.

Leave a Reply

