Dramoghe

2006 -> 2007

Posted on: January 1, 2007

Ik haat ruzie. Echt. Ik ben ook vreselijk slecht in ruzie maken. Ik zou alles doen om ruzies te ontwijken, ik slik frustraties weg, ergernissen probeer ik te negeren, als iemand mij verwijten begint te maken buig ik mijn hoofd en laat ik alles over mij gaan.

Behalve dan als het over m’n ouders of Broertje gaat. Met hen kan ik ongeloofelijk goed ruzie maken.

Ik word dan ook zelden kwaad. Zelden als in bijna nooit. Zo zelden dat wanneer ik dan uiteindelijk toch boos word, ik ontplof en alle probleempjes / ergernissen / misverstanden (?) opblaas toch een Gigantisch Probleem.

Als ik kwaad word, als ik ruzie maak, dan komt het gewoonlijk niet meer goed.

Behalve dan als het over m’n familie gaat.

Oudejaarsnacht is geen nacht om ruzie te maken. Dat dacht ik er toch van.
Ik was de avond goed begonnen in Gent, op een appartementje, gezellig van aperitief en gourmet doen, friends-spel spelen (en interessante dingen te weten komen), drankspelletjes spelen (iets nieuws, we konden niet anders of het uitproberen, toch?), ijstaart en chocomousse eten, aftellen, meezingen met Milk Inc, foto’s trekken, filmpjes maken, buitenkomen in de gietende regen, truffels eten in de auto, bijna in slaap vallen op de trein,..

Terug in Brugge mochten we de eerste teleurstelling van de avond verwerken: ‘t Entrepot was uitverkocht en de kans dat we (om 2u) nog binnen zouden geraken was klein. Boe wi! Tijd voor plan B, zijnde het vriendje gaan zoeken in ‘t centrum, meer bepaald in de Republiek. Ik zal kort zijn over het Republiek-hoofdstuk: veel te veel volk, veel te luide en slechte muziek, dus niemand die danst en dus met andere woorden pokkesaai. Lichtpuntje van de avond: JAN! Iemand keek een beetje jaloers toen ik hem (J) in de armen vloog, maar dat kon me eigenlijk maar weinig schelen op dat moment. J is namelijk een oud klasgenootje van mij, mijn favoriete klasgenootje zelfs, hoewel ik hem op school nooit echt heb leren kennen. Hij werd mijn steun en toevluchtsoord toen ik in Gent ging studeren, nog niemand kende en tijdens springuren zomaar wat ronddoolde. Toen ik op kot ging, nam hij me mee uit, als ik me verveelde viel ik bij hem binnen en tijdens de herexamens stond hij ineens voor mijn deur om mij een kwartiertje afleiding te bezorgen. J heeft zijn plaatsje in mijn hart verworven. En toen ging hij op Erasmus.

Erasmus is een bitch. Het haalt mensen uit elkaar. Niets is nog helemaal hetzelfde als voor ‘erasmus’. Dat had ik ook al bij m’n beste schoolvriendinnetje gemerkt.
Ik had J sinds zijn terugkeer in juni nog maar één keer gezien, dus toen hij ineens voor mijn neus stond was ik nogal enthousiast..
Eigenlijk wil ik met het hele J-verhaal nergens naartoe. Ik kan gewoon niet zo goed over hem zwijgen. Heh.

Maar terug naar 2007. Ik enthousiast over J dus, iets minder enthousiast over de Republiek en eigenlijk ook niet zo enthousiast over mijn intussen al wat aangeschoten vriendje. Het moet aan mijn gezicht te zien zijn geweest, want er werd beslist te verkassen. Het was al 3u30 en ik wilde Bert en Kevin nog zien, dus heb ik zo’n beetje beslist dat we naar ‘t Entrepot zouden gaan. Niet dat de rest veel tegenpruttelde. Daar waren ze waarschijnlijk niet echt nuchter genoeg meer voor.

Na een heleboel ergernissen die ik hier nu niet uitgebreid ga vertellen (want deze post is nu al veel te lang en der is zeker niemand die tot hier leest), zijn we tegen 4u in ‘t Entrepot geraakt, waar Kevin het beste van zichzelf aan het geven was, waar de sfeer bijzonder goed was, waar ik Bert een gelukkig nieuwjaar kon wensen, waar ik bijna omvergelopen werd en waar mijn vriendje het fantastische idee kreeg om mij even mee naar buiten te nemen om mij een hoop verwijten naar mijn hoofd te slingeren. Twee uur. Twee uur hebben we staan ruziemaken. Ok, misschien was het maar 1,5 uur, maar het was lang. En het voelde als twee uur. Waarover het ging? Over niets eigenlijk. Hij vatte het in een sms als volgt samen: “ik heb er spijt van dat ik je op zo’n manier heb aangesproken, ik wilde gewoon zeggen dat ik je graag zie, en zelfs dat weet ik op een melodramatische manier te verknoeien”

Hij heeft gelijk. Vooral over dat verknoeien.

21 Responses to "2006 -> 2007"

Oudejaarsavond, niet het moment om ruzie te maken. Ooit heeft mijn beste vriend op oudejaarsavond ruzie gekregen met zijn toenmalige vriendin. De vonken schoten er van af.

De brokken leken niet direct meer te lijmen, dus we begonnen manieren te zoeken om ze apart thuis te krijgen (wouden niet met elkaar in één wagen zitten). Uiteindelijk werden ze dan kwaad op ons (we mochten ons niet moeien) en uiteindelijk zijn ze samen met de taxi vertrokken. De avond was wel verpest voor iedereen.

Oudejaarsavonden zijn soms toch fantastisch!

Oei, ik had dus niet mogen weggaan. Of was het dan slechts uitstel?

Hm, ik ben ook zo’n slechte ruziemaker… meestal blijf ik irritant rustig en dit tot een nog grotere ergernis van de andere. Lang geleden dat ik nog eens echt kwaad was, denk ik nu.
Anyway.. ik hoop dat je het nu gehad hebt voor dit jaar en al je dagen nu vol liefde gevuld zijn :)

Ach, ik heb ook al ruzie – gelukkig niet met mijn madam – op nieuwjaar voorgehad. Niet fijn.

Mja, dat probeer dan zo snel mogelijk te vergeten om de rest van het jaar goed te kunnen inzetten.

Een vreselijke kater kan je daarvan hebben. ik heb maar drie grote regels in een relatie en geen scenes maken in het openbaar is er daar één van. als wij ruzie krijgen in het bijzijn van andere mensen zeg ik heel resoluut dat er twee opties zijn: ofwel mee naar huis om daar elkaar de huid vol te schelden, ofwel uit mijn buurt blijven.

zijn jullie ondertussen al terug vriend?

Goh ik ergerde mij aan twee mensen maar had geen zin in ruzie – gewoon genegeerd

maar het bewijs alhier: er zijn wel degelijk mensen die je post tot het einde hebben gelezen – een heleboel zelfs:D

Tijd voor een nieuw vriendje! Is die J nog vrij?

Hij heeft zelfs groot gelijk! Een nieuw jaar, een nieuwe start ?

[…] Koude Handen Wie komt ze verwarmen? « Hatelijk gevoel » Oudejaar januari 2nd, 2007 Ik ga zo vrij zijn om een stuk tekst te “lenen” bij Dramoghe voordeze post. Natuurlijk met enkele aanpassingen en bijgevoegde stukken. […]

@ Webster: wij moesten ook nog samen naar huis

@ Bert: dat zou niets uitgemaakt hebben denk ik

@ i.: Ik denk dat ik die regel ook ga invoeren. We zijn al terug vriend, hoewel z’n woorden nog constant door m’n hoofd spoken. Mijn hersentjes draaien overuren.

@ yab: Geen idee, ik denk het wel.

Gelukkig gebruikt hij niet het excuus dat hij zat was…

@ Mzungu: euhm.. toch wel. Maar hij voegde er meteen aan toe: Als je zat bent zeg je dingen die je niet zou mogen zeggen maar die je eigenlijk wel meent..
Kwestie dat ik de boodschap toch zou begrepen hebben.

Ondanks deze iets minder succesvolle start van het jaar, toch nog de beste wensen!

Ja amai en dan heeft hij nog het lef om te zeggen dat hij u graag ziet. Hij heeft een paar vijzen los zeker?

@Mzungu: Ge kunt toch ruzie maken met iemand die ge graag ziet? Het verschil zit hem wel in wat je zegt en op welke manier. En hoe snel en op welke manier je het dan terug goed maakt.

@Bert: ruziemaken kunt ge inderdaad, maar als je dingen zegt waarvan je achteraf spijt hebt en je excuses aanbiedt, dan veronderstel ik dat die oprecht zijn. Anders ben je hypocriet en zo komt het vriendje wel over. Zeggen dat je spijt hebt maar tegelijkertijd langs je neus meegeven dat je het eigenlijk wel meende, consequent kan het niet echt genoemd worden. Het goedmaken lijkt dan eerder op ‘hoe-red-ik-mij-uit-deze-benarde-situatie-zonder-te-veel-gezichtsverlies?’.

Bwa, ik weet dat zo nog niet. Ge kunt perfect spijt hebben van de manier waarop ge iets gezegd hebt, maar niet van de inhoud. Ik heb dat regelmatig voor :)

Er zijn precies toch veel mensen geweest die het hele bericht hebben uitgelezen ;)

ja, weet ge, wij hebben gewoon tickets vooraf gekocht voor een party, dan vermijd je onaangename verrassingen en vermijd je ook eeuwig rondgedwaal door slecht weer naar overvolle kroegjes…
hopelijk wordt alles nu weer snel harmonie daar in D-land :-)

Leave a Reply

