Dramoghe

De waarheid

Posted on: January 27, 2007

Ik denk aan wat je voelt
Ik denk aan hoe je lacht
Ik denk aan al die liefde
die jij me hebt gegeven
En wat jij verwacht
Aan wat je van me denkt
En hoe je voor me leeft

Ik ontwijk je ogen
Als ze mij willen doorgronden
Telkens als ze naar me kijken
Zorg ik dat ik ze net mis
Als je voor me staat
Vlucht ik steeds weer in je armen
Zodat ik niet kan verraden
Wat de waarheid is

[…]

Hoe vertel ik iemand
Dat de aarde niet meer rond is
Dat de vogels niet meer vliegen
En de zon niet langer schijnt
Hoe vertel ik jou
Dat het leven dat je leefde
En de liefde die je voelde
Binnenkort verdwijnt
Je raakt me kwijt
De waarheid

met dank aan Marco

7 Responses to "De waarheid"

That doesn’t sound very good. Is the luck I sent you this week over?

Ik ben normaal gezien niet te vinden voor Nederlandstalige muziek, maar er zitten wel enkele pareltjes tussen en dit is er zeker één van.

Dit nummer ‘knalt’ er bij mij altijd recht in. Heb het ooit gebruikt om iemand duidelijk te maken dat alles heel voorbij was. Achteraf bekeken niet het meest schitterende idee in mijn leven… Ik kan het lied nog steeds niet tot het gaatje beluisteren.

Da’s eigenlijk pas de eerste keer dat ik echt (ten volle) let op de tekst. Vies! Kippenvel!

@ Bert: Idd. Alhoewel het minder te maken heeft met geluk en meer met knopen doorhakken..

Ach, knopen… dat loopt wel los :)

Leave a Reply

