Dramoghe

Broekschietr

Posted on: February 20, 2007

Vol goede moed stap ik uit m’n bedje. Tegen vanavond ga ik genezen zijn..
Helaas. Zoals de dokter voorspelde heb ik nog steeds een hoofd vol watte, ik blaf nog als een hond en ik kan niet zonder m’n puffertje. Mijn oor is ook nog bijlange niet onontstoken.

Schijt!

Ik ga dus mijn eerste dag stage missen. Van een goeie eerste indruk gesproken.. Ik besluit de schade te beperken en mijn afwezigheid ruim op voorhand aan te kondigen. Met knikkende knieën en trillende handen neem ik de telefoon. Ik ben geen held in van die dingen. Liever had ik m’n moeder laten bellen, maar qua eerste indruk zou dat ook niet echt ideaal zijn. Trillende handen en knikkende knieën dus. Al zou dat ook door de lage bloeddruk kunnen zijn.

* Hallo, met X
Ik stotter een eind weg. Dat ik ziek ben. Dat ik had gehoopt genezen te zijn. Maar dat dat dus niet zo is. Dat de dokter zegt dat ik best nog een dag langer thuisblijf. Dat ik het zeer verveldend vind dat ik al meteen m’n eerste dag niet kan komen..

* Ik hoor het aan je stem dat je ziek bent! Blijf jij inderdaad maar thuis en rust uit. Weet je wat hé? Blijf direct de rest van de week thuis. Anders kan je hier nog andere mensen aansteken ook. Kom maar vandeneerste keer maandag pas. Als herboren. Goed?

Euhm? Ja zeker? Sjeus! Zo vriendelijk en al! En daarvoor loop ik dus een uur zenuwachtig heen en weer voor het telefoontoestel! Bij wijze van spreken. Want na een halve minuut heen en weer wandelen wordt ik al duizelig. Maar soit. U weet wat ik bedoel.

9 Responses to "Broekschietr"

Zie je wel dat alles vanzelf in de plooi komt, nu kan je rustig uitzieken.

Niet iedereen schiet gelijk uit z’n slof, zo zie je maar weer.

Groetjes Chantal.

Regel 1 tijdens het ziekzijn: verzet u nooit tegen uw ziekzijn!

Klaarrrr… Start!

Uw moeder laten bellen? Vroeger was dat bij mij ook zo. Ik had schrik van de telefoon. Allé, vooral als ik een onbekende zelf moest opbellen.

Maar door mijn werk moet ik bijna elke dag bellen en het klopt: aan de telefoon is bijna altijd iedereen heel vriendelijk. En hoe onbekender, hoe vriendelijker.

Mijn schrik voor onbekenden te bellen is verdwenen…

Ok, dees klinkt misschien keibelachelijk:
– ajuin versnipperen
– ajuin in zakdoek rollen
– zakdoek achter uw oor steken
– en gaan slapen, en zien dat da ding ne ganse nacht blijft zitten

oorontsteking weg.

@ Charlo: het klinkt niet alleen belachelijk, het is het ook. Volkswijsheden zijn vaak meer volks dan wijs.

@ maarten, een ajuin in stukjes gesneden naast je bed is een wondermiddel bij een verstopte neus, een volkswijsheid die werkt! vraag maar aan zwangere vrouwen die bijna geen medicijnen mogen slikken

@ no butterfly: die chemische stof in uien die je ogen doet tranen, kan inderdaad een verstopte neus vrijmaken. Das nog iets anders dan een oorontsteking genezen, toch?

Ik herken het geheel!

Leave a Reply

