Dramoghe

Gezocht: superfreak

Posted on: March 19, 2007

Websites zijn pokkeduur. Echt wel. Website-makers verdienen volgens mij geld met hopen. Met hopen zeg ik u!

*zucht*

Eindwerken zijn kak.

18 Responses to "Gezocht: superfreak"

En waarom maak ik dan altijd gratis websites. Inderdaad, omdat ik te goed ben voor deze wereld ;-)

E psst, ik heb je gezien in een STEW-filmpje, ‘k weet niet of je dat al wist? (Waarschijnlijk wel, maar je weet maar nooit) ;)

@ WebsterMC: Er moesten meer mensen zijn zoals jij.

@ G: Ik was er net in geslaagd om dat te vergeten!

Pokkeduur? ‘t is te zeggen!

Zo kost http://www.mijnbeerse.be ongeveer 6000 euri. Ik ga volgend jaar webdesign doen ofzo, bij Syntra.

Wij moeten als eindwerk een website ontwerpen. Allé, het grafisch concept uitwerken. Vandaag te horen gekregen dat de uitvoering van ons ontwerp -hou u vast- minstens (!!) 15000 euro zou kosten.

Maat! Dat is gelijk gigantisch veel poen!

Wow, daarvoor mag het wel al een heel mooie website zijn! Eens gaan praten met de William misschien? Misschien leggen de lectoren wel bij! ;-)

15000 euro, da’s zo’n 300 werkuren? Of al snel een goeie manmaand werk. Serieuze site, wel.

Wat zeg ik, 2 manmaand…

Om dan nog maar te zwijgen van al de amateurs op de markt die kopiëren dat het niet meer op kan. Als ze de credits laten staan, goed, anders erg.

Ik zou hier een heleboel shit kunnen zeggen waarom het zo duur is, maar ik heb daar nu es totaal geen zin in sie. Geef als het past mss eens het project door, dan kan ik zien of die 15000euro realistisch is of niet.

Bij een website komt veel werk bij kijken hoor. Voorontwerp, afspraken met de klant, definitief ontwerp, programmeren van de website, testen van de website, testen van de veiligheid, info sessie geven aan de klant en de gebruikers van de website (vooral het controlepaneel dan)…
Daar ben je al snel een maand mee bezig. Een website die in PHP of ASP.NET gemaakt wordt zal dan ook iets uitgebreider zijn dan een website die alleen maar uit eenvoudige HTML pagina’s bestaat.
Er komt meer bij kijken dan in Dreamweaver of Expression Web wat dingen bijeen klikken.

Reken zo’n 50-70 euro per uur voor de professionele bedrijven en zo’n 20-40 euro per uur voor de amateur.

Moehahaha! (veegt zijn handen af aan briefje van 500€)

@jensen, ik vroeg mij al af hoeveel ik moest vragen als een amateur. Nu heb ik een idee! bedankt

@Dramoghe: probeer het nuttige aan het aangename te koppelen: zoek een bedrijf die een website wilt, laat u daar zwaar voor betalen en dien dit in als uw grafisch concept. Met andere woorden: studeren en geld verdienen. Wat wil je nog meer?

@websterMC : gelukkig dat er nog mensen zijn als jij.

Mijn eigen website werd ook door een ‘amateur’ ontworpen, en heeft me niets gekost. En misschien is het niet de mooiste of de snelste of de beste van de hele wereld…maar mijn ‘amateurtje Anne’ heeft het wel uit vriendschap gedaan :) …en daar kan geen enkele 6000€ website tegenop

@ jensen: Jamaar! Voorontwerp en afspraken met klant en ontwerp en al, dat doen wij hé. Die andere (zonder namen te noemen: de campus Grafische en Digitale Media van de Artevelde Hogeschool) vragen daar zoveel geld voor om ONS ontwerp uit te voeren.

@ Bert: Alleen maar een heel klein beetje veel flash en multimedia-toestanden.

@ G: Nu weet je meteen wat je als eindwerk zal mogen doen volgend jaar :p

Ikke niet, ik zit niet in de multimediarichting :) En ik ben ook nog niet aan mijn eindwerk toe volgend jaar, tenzij dat ook al in ‘t tweede jaar te doen is?

Op een website staat geen prijs, zoals op kleren geen prijs staat. Je kan naar de H&M gaan voor basiskledij maar evengoed naar Versace. You feel me?

[…] Die 15.000 € zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben. […]

Leave a Reply

