Dramoghe

Er zijn geen zekerheden meer in ‘t leven

Posted on: March 27, 2007

Toen ik vanavond in mijn matchboxke op weg was naar huis reed er een dikke vette BMW achter mij. Een hele dikke zelfs.

Ik bereidde me al voor op een ritje bumperkleven, flashen met de lichten, getuuter en uiteindelijk met gierende banden voorbij gereden worden,.. maar neen hoor. Niets van dat alles.

Ik was er precies een beetje niet goed van. 

 

[aan de eerste stoplichten werd alles trouwens duidelijk: er zat een vrouw aan het stuur]

10 Responses to "Er zijn geen zekerheden meer in ‘t leven"

Ik heb meestal last van jongens met een baseballpetje in een ford fiesta’ke die graag aan bumperkleven doen in mijn regio. :-)

Bumperklevers krijgen van mij altijd de u-hebt-een-kleine-piemel-move. Weetwel, hand in de lucht en het klein-teken of een-beetje-teken maken. Bumperkleven is voor janetten.

Dramoghe: BMW-trauma opgelopen?

Bumperklevers? Nooit geen last van, sinds kort nog maar hoor

Maar om ze wat schrik aan te jagen: rempedaal klein beetje induwen, zodat de remlichten gaan branden. Dan zullen wel weer wat afstand pakken.

Ik heb precies nooit last van bumperklevers. Ik moet dan ook af en toe eens heel goed opletten of ik doe het zelf. Maar dat is zeker niet met kwaad opzet. Eerder per ongeluk. Want nogal dikwijls als je te dicht achter iemand anders rijdt, gaat die persoon nog trager rijden. En dat is dan wel het laatste wat ik wil.

Bij mij denken ze trouwens meestal dat ik ne flik ben. Grote bak, getinte ruiten. Dan worden ze paranoia, en beginnen ze 70 te rijden waar ze 90 mogen en van die stoten. Lacheuh!

‘t kan natuurlijk ook verkeerd aflopen als ge zou’t moeten remmen hebben en die bestuurder was opletten… ik kan er van meespreken van aangereden te worden…

Of gewoon je koplampen aansteken: veel van die ‘klevers’ hebben het verschil niet door tussen de gewone rode lichten achteraan die aanflitsen en de remlichten. En het voordeel is dat je zelf niet vertraagt zodat de kans dat ze per ongeluk ‘in je gat zitten’ een stuk kleiner wordt.

Ik kan me idd ook ergeren aan bumperklevers, maar iets wat me nog véél lastiger maakt zijn die pipo’s die op tweede band blijven rijden wanneer eerste band vrij is. En dat zijn dan wél meestal vrouwen :)

Ik betrap me er soms op dat ik dan wel eens langs rechts durf inhalen. Maar meestal is het links inhalen en vlak voor hun neus naar eerste schieten. Echt het hatelijkste op de baan!

Steven: dat rechts inhalen is een zware overtreding (derde graad?) en daar zou ik maar mee opletten.

Het is een rare wereld als BMW’ers hoffelijk beginnen rijden…

Leave a Reply

