Dramoghe

Fokking computer hell!

Posted on: April 2, 2007

Excuse me my language.

Ik zit momentueel op de laptop van mijn papaatje te typen. Die van mij heb ik daarnet namelijk professionelerwijze naar de eeuwige jachtvelden geholpen. In een wanhoopsdaad en verblind door paniek heb ik namelijk op “Yes” geklikt daar waar Broertje nochtans zei van er vooral niet op te klikken. Of nee, hij zei: “Ik ga daar niet op klikken hoor, dat gaat verkeerd aflopen, dat durf ik nie!”. En ik zei: “Fok joe!” En toen zei hij: “Jamaar, lees wat er staa..”  En toen ik weer: “Te laat.” Jahaa.

Wat vooraf ging..
Na een schijtdag op mijn schijteschool in verband met mijn schijteindproject wilde ik die schijtdocumenten met schijtrichtlijnen er nog eens op nalezen. Kwestie van eventueel ergens een sprankeltje hoop terug te vinden. Ik had die richtlijnen om praktische redenen op de E-schijf van mijn laptop opgeslagen. De E-schijf zijnde 1 van de 2 partities van mijn hardeschijf waar nietsniemendal op stond behalve dan mijn documenten van mijn eindwerk en mijn stageverslagen. Stond. Inderdaad. Wat ineens plotseling out of the blue stond er helemaal niets meer op. ‘t Is te zeggen, volgens die snuggere pc van mij bestond da stukske hardeschijf niet meer.

Ik: Aaaaaaaaarrrrggghh! Mijn stageverslagen!! BROER!!
Hij: Hoe heb je dat gedaan?
Ik: Khebkikjustnietsgedaan! ‘t Is gij met je torrents! Lostdathierkeerop!
(moehaha, ik kan soms vreed snuggere dinges zeggen soms)
Hij: *klik* *pruts* *zoek*  Tiens.

Ergens in één of ander duister hoekje van mijn pc had em ‘computermanagement’ gevonden. Nu schijnt dat niet echt in een duister hoekje te zitten, maar ik zou het toch nooit gevonden hebben denk ik.. Soit, hij had dat daar dus gevonden, en daar bleek dat de E-schijf op non-actief stond. *Hoera! Problem solved!* dacht ik in mijn hoofd. Maar neen hoor. Groot uitroepteken, loeiende sirenes en flikkerende lichtjes.. 

En toen verscheen het gevreesde kotje waarna mijn broerke verschrikt achteruit deinsde en ik yes heb geklikt zonder te lezen wat er eigenlijk stond.

En toen kon ik terug aan mijn stageverslagen! Hiep hiep hoera! En toen heb ik alles mooi naar m’n externe harde schijf gekopieerd! En dat ik dolgelukkig was en al!

En dat mijn broertje er wantrouwig stond op te kijken. Dat hij zei dat ik geschift was en dat er zeker iets zou crashen.

‘k Heb hem zelfs nog uitgelachen. Maar gij broekschijter, zei ik nog, je ziet toch wel dat het werkt?

En toen heb ik mijn pc heropgestart.

Althans, dat was de bedoeling. Want nu is hij dood, mijn teergeliefde laptopje. Hij mankeert NSLTR NTLDR. Ofzoiet.

*hysterische huilbui hier invoegen*

24 Responses to "Fokking computer hell!"

Uw E-schijf hoogstwaarschijnlijk als actief gemarkeerd waardoor uw pc nu vanop deze partitie wil booten. Misschien kan deze URL helpen:

http://support.microsoft.com/kb/315261

Met de pc’s niets dan last! ‘t is dat ik het u zeg!

Ach, ach, ach. Geen paniek! Zoals Mzungu dat al zei: eens rondgooglen. Oplossingen genoeg!!

Ik veronderstel dat het een Windows XP machine is? Zoja, gewoon Windows XP cd erin foefelen, daarvan booten, recovery console en “fixntldr” (NTLDR staat voor NT Loader).

Ik zou het ginder zelf komen doen maar ik ben zo verschrikkelijk duur ;)

wat een schijtcomputer!!!

waarom had ik ook alweer een mac?
ah ja… daarom had ik ook alweer een mac.
merci dramoghe om me er nog eens aan te doen herinneren…
die dagen van weleer, waarin ook mijn leven de frase “schijt” soms zag passeren. dank.

Wat zijn macusers toch assholes, gelijk diejen hierboven…

Als ge met Windows niets verkeerds doet en niets doms doet, dan hebt ge daar geen last mee. Als ge daarentegen met MAC (of Linux for that matter) domme dingen gaat doen dan helpt ge die even goed om zeep.
Dus die commentaar slaat op niet veel. Ik heb ervaring met MAC, Windows en Linux en ik weet waarvoor ik kies, en ‘t zal nooit MAC worden.

Soit, zoals Marnik reeds zei, Windows CD insteken, recovery console opstarten, daar normaal ergens uw C schijf aanduiden en fixntldr intypen.

Hilarisch! En zal idd NTLDR zijn, Marnik zijn advies volgen daaromtrent ;)

aaarrggh hier ook al een hysterisch wijf, weg hier! :p
hopelijk, lukt bovengaande adveis heir om weer leven in je laptop te pompen ;-)

Hier zit een luchtje aan, handig die externe schijf.

Groetjes Chantal.

Veel succes alvast, tis verzekers niet te aangenaam!

Heeft iemand een windows xp cd over?

ja, maar die gaat wssl niet tot in gent geraken :)

@tom: ben zelf een multi-user. en ben niet gediend met commentaren als daar zijn “asshole”. als u zich op één of andere manier door mij persoonlijk aangevallen voelde, mijn excuses dan. zoniet: “al wat dat ge zegt dat zijt ge zelf”/ met vriendelijke groeten.

Ik heb er eentje in Brugge. Ze kent mijn gsmnr wel denkik :-)

En ik durf al eens te veralgemenen en zo. Geef toe, het is niet bepaald sympathiek om over de vermeende superieuriteit van OS X te melken als haar pc met eindwerk op net in frieten ligt é…

stuffonwalls: Bwahaha. Is het uw eerste keer op het wereldwijde web of zo? Hij zei geeneens iets grof.

@tom1: excuus, slecht geslapen.
@tom2: ik vrees het niet jongeman.
@dramoghe: succes!

“Wat zijn macusers toch assholes, gelijk diejen hierboven…”
Tom Bernaerd – April 2nd, 2007 at 10:39 pm

Ei ei ei! Dimmen!
:P

:) zoals gentenaren en antwerpenaren is het altijd grote liefde tussen mac en pc gebruikers… héhé

Veel succes met het oplossen van je probleem, hopelijk vind je je eindwerk weer in originele staat terug!!!

[…] Thinkpads zijn dikke brol, […]

en is het opgelost geraakt? tis niet eens allemaal zo moeilijk maar ge moet gewoon goed weten waarmee ge bezig zijt e ;) en op Mac kunde inderdaad minder fout doen door onkunde. ben ook een gebruiker van beide en ze hebben alle twee hun voordelen en nadelen. voor ieder wat wils eh :)

@ unexpected: jawel hoor: heel het boeltje geformateerd :D

Hmmm das wel erg drastisch e :D maar bon, alles in orde :) tis maar hoe ge het doet e ;)

Leave a Reply

