Dramoghe

Fok de hardwerkende Vlaming

Posted on: April 3, 2007

Lieve lezer van deze fantastische blog,

Je kent ze ongetwijfeld ook: de hardwerkende Vlaming. Kenmerkend aan hardwerkende Vlamingen is dat ze hard werken, vandaar ook dat ze hardwerkende Vlamingen worden genoemd. Verder werken ze ook zeer veel en ze stoppen niet met werken voor ze 65 zijn. Ze worden door velen als redders van ons sociaal systeem aanzien. Een beetje de Tom Boonens van de vergrijzingsproblematiek. In interviews met diverse media bekennen ze trots hoeveel/hoelang ze werken, meestal gevolg door ‘ik snap niet dat mensen willen stoppen aan 55 (de leegaards)’.

Hoewel ik weet dat er geen hardwerkende Vlamingen deze blog lezen (die zijn immers hard aan’t werken), zal ik toch uitleggen waarom de niet hardwerkende Vlamingen niet hard werken:

Wanneer iemand wil stoppen met werken ligt dat aan het feit dat zijn vrije tijd hem veeel dierbaarder is dan zijn werk. Nee, niet omdat ze luier zijn en gewoon meer vrije tijd willen. Wel omdat hun werk eenvoudigweg niet aangenaam is. Is het jullie ook opgevallen dat de vlotte hardwerkende helden zelden vuilnis ophalen? Het is te gemakkelijk om werkloze, bruggepensioneerde mensen als lui te verslijten wanneer je zelf een interessante, gevarieerde job hebt. En toch buiten enkele politieke partijen schaamteloos het ‘ik betaal belastingen en anderen profiteren’-gevoel uit. Het advies van Boudewijn-Jan: stem er niet op!! Eet een chocolaatje in de plaats: je zal er veel meer deugd van hebben.

Verder wens ik jullie een gelukkig Pasen en vele plezierige erotische ervaringen in de komende dagen.

Groetjes, Boudewijn-Jan

8 Responses to "Fok de hardwerkende Vlaming"

Ik zou liefst een hardwerkende Vlaming zijn, of toch tenminste: ik wil een leuke, gevarieerde job hebben. En toch zou ik graag op pensioen gaan op mijn 55ste, tenzij ik niets heb om op pensioen voor te gaan, that is.

Och, we haten ze allemaal zo hard, die hardwerkende Vlamingen, maar toch zouden we er zelf graag eentje zijn ;)

bon, ik ben een hard-werkende west-vlaming, maar ik denk dat ik die plezierige erotische ervaingen maar sublimeer in een extra grote porite chocolade :-)

Ik ben ook een hard werkende vlaming. Althans, dat vertelt mijn baas mij, nadat ze alweer een opmerking gekregen heeft over mijn vele overuren.

Ze zou er beter iets aan doen! Die bazen toch!

Ik ben een werkende Vlaming, maar gelukkig heb ik tijd om tijdens mijn werk ook af en toe eens wat koffie te zuipen en te surfen op het net. En ja, mijn vrije tijd is nog steeds véél belangrijker dan mijn werk, maar alles kost tegenwoordig geld, dus ik moet wel werken (ik leef niet om te werken, ik werk om te kunnen leven).

ik noem mezelf ook een hardwerkende vlaming :-)

ik stap mee in die betoging met u !! tegen het harde werken ! leve hawaii en hangmatten !!

Economisch gezien is een “hardwerkende Vlaming” natuurlijk een stuk interessanter dan iemand die ongeïnspireerd z’n werk uitvoert om nadien snel z’n hobby’s te gaan beoefenen.
Sociaal gezien is dit een normale zaak aangezien bepaalde jobs gewoon ongeïnspireerd zijn.
Ik vind het echter een logische zaak da media, politici etc. de hardwerkende Vlaming ophemelen. Tenslotte is het hij die zorgt voor de welvaart in de onze maatschappij. (Pensioenen, OCMW) Grootverdieners zijn immers ook groot-belastingbetalers.

http://rupertreven.wordpress.com/

geen nood voor de nog niet hardwerkende vlaming. de vld gaat u helpen!
zie http://hardwerkendevlaming.be/ :-/

Leave a Reply

