Dramoghe

En daarom is de zaterdag mijn favoriete dag

Posted on: April 8, 2007

Zaterdagochtend vroeg. Ik wrijf de slaap uit m’n ogen, sta op mijn gemakje op, douchen, aankleden, tandjes poetsen,.. Als ik de deur van de keuken opensteek staat mama biefstuk te bakken. “Ah! Net op tijd om mee te eten!” Blijkt het toch al wel geen middag te zijn zeker? Ik vraag me af wanneer mijn oudertjes er precies mee opgehouden zijn mij om 10u uit mijn bed te lichten..

Biefstuk met frietjes als ontbijt dus, en vreemd genoeg kon mijn maag daar vreed goed tegen.

Ik had afgesproken met mijn beste vriendinnetje uit Gent om een middagje te gaan shoppen in Brugge. Traditioneel eindigen die namiddagjes diep in de nacht en gisteren was het natuurlijk niet anders.
We hadden elkaar alweer een heel eind niet gezien – niet sinds de begrafenis van haar beste-vriend-zo-goed-als-vriendje-vriendje – dus we hadden heel wat bij te praten.

Het zonnetje scheen op ons bolletje, aan het station vroegen kleine meisjes ons de weg (“mevrouwen, waar is het centrum?”), we kregen flyers van het Choco-Laté festival in onze pollekes gestopt door grote witte konijnen, op de markt gaven we een ‘Free Hugs jongen’ een dikke knuffel en werden we in het rond gezwierd (ondertussen bijna een paard de ogen uitstekend met de hakken van ons bottekes). We dronken milkshake in de chocoladebar (Exotic voor mij, Passion voor haar), we deden de winkelstraten een tweede keer, trakteerden onszelf op een ijsje, kochten elk een grote zonnebril, en slenterden toen incognito terug naar de auto. Thuis had mama vers fruit klaarstaan en dus deden we van chocoladefondue en daarna van siësta in het zonnetje.

Zondagmorgen vertrok de Ronde Van Vlaanderen al voor de tiende keer vanuit Brugge en daarom werd er zaterdagavond een klein feestje gevierd. Woodface, De La Vega en Bart Peeters zouden er het beste van zichzelf komen geven en wij zouden aanwezig zijn.

Het zonnetje was intussen al lang verdwenen, maar dat hield ons niet tegen om mét zonnebril en allebei in jeans met witte jas/trui/t-shirt op te dagen. Vriendjes kregen de raad op zoek te gaan naar twee witte vlekken en al vlug waren we met vier.

Woodface viel een beetje tegen, De La Vega kreeg het feestje niet echt op gang, maar Bart Peeters maakte het wachten in de kou goed. Ik kende zijn muziek niet echt en op tv zap ik weg als ik hem zie verschijnen, maar wat een energie, wat een gangmaker, wat een feest.
Wat een struisvogel. Wat een disco! *wink*

Na de optredens konden we wel wat opwarming gebruiken en ‘t Zwart Huis leek ons daar de ideale plaats voor. Het was stil aan de overkant, maar de spaanse muziek bracht er herinneringen boven en het nieuws dat J. (mijn J.) een vriendinnetje bleek te hebben kwam ook nogal als een shock.

De avond was koud maar prachtig, de gezelligheid deed deugd, de vriendschap droop ervan af en mens, hebben wij genoten!

11 Responses to "En daarom is de zaterdag mijn favoriete dag"

Awel, het was een hele toffen avond. Ik vond het wel jammer dat juffrouw de discostruisvogel wel wat stillekes werd op het einde van de avond. Was de schrik van een spastische Bart Peeters zo groot?

En waarom weet ik nu pas door dit te lezen dat J. jouw J. is? De wereld is weeral veeeel te klein blijkbaar.

En ik zie zwarte bollekes, veel zwarte bollekes…

J. is altijd mijn J. geweest. Maar nooit écht mijn J. Maar ik loop daar nie zo mee te koop. Hij weet het zelf niet eens.

Dat lees ik allemaal heel graag. Het klinkt inderdaad als geweldigheid. :)

Ok, ik hoor toch nog gesprekken aankomen over J.

En ik blijf verdomme zwarte bollekes zien.

@ Bert: Hebt gij eigenlijk nog naar Dramoghe’s aangezicht gekeken ook? :P

Bart Peeters is inderdaad keigoed! ‘k kan niet wachten tot ik hem zie spelen hier in Antwerpen. Wachten tot juni pffffffffff

Geniet van a zulk een momenten, madam Dramoghe!

@ Koen: das een lelijke opmerking. :p Kan ik eraan doen dat er zwarte bollekes waren bij 2 spierwitte madammen. Zo’n trauma blijft hangen ze.

@ Bert: Van die twee leuke meiden trauma’s krijgen ofwa? Gij durft nogal.

@ Dramoghe: Ja, ik weet dat we er hier geen chatbox van moeten maken ;)

wow, dat klinkt als een geweldige dag :)

Vettig ontbijten is heerlijk

Leave a Reply

