Dramoghe

Heimwee

Posted on: April 25, 2007

Vandaag was ik in Brussel. Brussel is gigantisch! Ik voelde mij een dorpsmeisje, een boerinneke van op den boerebuiten.

Vandaag was ik in Brussel en ik zag tunnels. Rogiertunnels , Leopold II tunnels, Kruituintunnels. Ik zag auto’s, auto’s, verkeersaggressie, auto’s, auto’s, auto’s, toeterende auto’s, auto’s, auto’s, auto’s, verkeersaggressie, auto’s, auto’s, auto’s,.. te veel auto’s om op te noemen. Ik heb in mijn leven nog zoveel geen auto’s gezien.

Vandaag was ik in Brussel en ik zag maatpakken, zonnebrillen, tailleurkes, plastrons, aktentassen, limousines,.. Nog nooit was ‘business’ zo tastbaar.

Vandaag was ik Brussel en nog nooit moest ik mijn hoofd zo ver in mijn nek leggen om een streepje van de blauwe lucht te zien, nog nooit was ik zo verwonderd om een voortuintje met een boom en een watervalletje te zien en nog nooit dacht ik bij het voorbijlopen van een park van vier vierkante meter “oh, kijk eens al dat groen”.

Vandaag was ik in Brussel en ik was blij dat ik na twee uur terug naar huis kon.

18 Responses to "Heimwee"

Allee! En steden zijn nog zo tof, zeker in de zomer! Mss hebt ge gewoon het verkeerde stuk van Brussel gezien, ofzo…

Daarstraks nog een paar fietsers gezien die op een dikke Audi stonden te kloppen omdat die niet uit de weg ging voor hun in de file op de kleine ring. Als die geen deuken heeft …

Gelukkig dat ze in Antwerpen wat meer verdraagzaam zijn…

Als je al zoveel deugd had na twee uur stad, beeld je dan eens in hoe ik me voel als ik met de bus of trein naar huis rijd na een overvolle week ‘tStad :-p.

Jeej. Nu. Brussel is inderdaad lichtjes hectisch.

Geef mij maar Antwerpen! Een gezappige metropool zonder dat het écht te hectisch wordt. Ik ben graag in Antwerpen. In ‘t hartje van ‘t Stad is het er best wel aangenaam.

Brussel da’s té.

Het zou niet de eerste keer zijn dat ik ruzie met mensen kreeg omdat ik zei niet zo wild te zijn over Brussel. Best wel in een boeiende stad, maar ik zou knettergek worden als ik er zou moeten wonen (al heb ik er dan een paar jaar gestudeerd). Toch altijd blij dat ik er weer weg kan…

Brussel is inderdaad soms net iets te.

Versta me niet verkeerd, ik ben er 3 jaar naar school geweest, heb er 1 jaar het openbaar vervoer gebruikt en 2 jaar met de wagen naar school geweest. Eens je in hartje Brussel van het verkeer hebt genoten heb je nergens meer schrik om te rijden, je leert je wagen beter kennen en je durft ook sneller je voorrang te nemen of ergens in te voegen. Met een spiksplinternieuwe Lexus zou ik dat evenwel niet allemaal proberen, maar toch.

Antwerpen is op dat gebied veel hoffelijker. Ik ben er nog maar een paar keer geweest en alle bestuurders waren daar zo vriendelijk. Voorrang verlenen, op tijd remmen, stoppen als het licht op oranje springt.

[…] de blog van Dramoghe, een BBB (Bekende Brugse Blogster), staat het […]

Leuk dat je op bezoek bent geweest. :)

Ik heb er iets over geschreven op BrusselBlogt.be

Geef mij toch ook maar gewoon Brugge.

Me dunkt is er in Brussel nochtans veel meer groen dan in Brugge. Het aantal parken kan de concurrentie aangaan met het aantal tunnels. Je moet natuurlijk wel op de juiste plaats kijken en misschien is één dag Brussel te weinig om te leren genieten van de vele verschillende gezichten die de stad heeft.

Achja, to each his own.

next time neem ik je mee naar het leuke brussels ;-)

En daarna het zoniënwoud :D

En ni eens langsgeweest voor een pintje ofwa?

Zeer herkenbaar! LP Boon heeft datzelfde (tijdloze) Brusselgevoel nog iets extremer omschreven in ‘Mijn kleine oorlog’. Zeker eens lezen (o:

Ieder zijn stad natuurlijk.
Geef mij maar Antwerpen.
Zo lelijk en schoon tegelijkertijd.

@ Zoetst: ik denk het ook..

@ ozon: dan zit het alleszins vreed goed verborgen al dat groen :p En ik ben eigenlijk ook maar 2 uurtjes in Brussel geweest.

@ Jeronimo: dat met de terrasjes en de parkjes en de bloemetjes en de vogeltjes die fluiten?

@ Mich: Waar had ik moeten zoeken dan?

@ Lou: Ewel ja, misschien ga ik dat wel eens doen!

idd parkejs en terrasjes en weidekes genoeg, al blijft het geraas van auto’s bijna overal hoorbaar en zichtbaar

Vandaag ben ik in Brussel…

Leave a Reply

