Dramoghe

en natuurlijk bedoelde ik 2008

Posted on: September 24, 2007

Het was me weer het weekendje.

Mijn vriendje en ik, wij gaan op dansles.  Vrijdagavond zijn we eens gaan ‘meedoen om te zien ofdat dat eigenlijk wel een beetje leuk is’. En het was leuk. Dus hebben wij ons ingeschreven.

We hebben al de eerste stapjes van de merenque, swing en salsa gezet en tegen eind december zouden wij al behoorlijk over de dansvloer moeten zweven. Elke avond oefenen dus!

We waren trouwens ook de rest van het weekend de sportiviteit zelve want zowel zaterdag als zondag zijn wij gaan fietsen met het zonnetje op ons bolletje en de haren in de wind en al. Ge had er moeten bij zijn, ‘t was precies een beetje zomer.

Maar het is niet allemaal rozengeur ten huize dramoghe, neet. Mijn eerste verkeersovertreding is een feit.. Ik ben geflitst! Aan 57 km in ‘t uur. Maar ze hebben dat gecorrigeerd, die flieken.. naar 51. Smerigaards. Vijftig euro aan m’n broek. Daar kon ik gelijk kweetniehoeveel ijskreems mee gekocht hebben!

Over ijskreems gesproken: ik ben op dieet. Ik ben in de laatste drie maanden vijf kilo bijgekomen en ik vind dat dus wel redelijk verschrikkelijk. Als de Berner Sennen hond met overgewicht van uw schoon-nonkel minder weegt dan uzelve, begin dan al maar in paniek te slaan, ja! Soit, lang verhaal kort, ik ga in hongerstaking voor een week of twee.

Had ik al verteld dat ik de dinsdagavond kookles volg eigenlijk?

4 Responses to "en natuurlijk bedoelde ik 2008"

Dat flitsen valt al bij al nog mee … mijn eerste keer was aan 107 per uur waar ge 70 moogt … 3km sneller en ik mocht het op de correctionele gaan uitleggen. Tweede keer was de week erna, op dezelfde plaats dan nog ook, weliswaar aan “een luttele 90”. De derde en vierde keer heb ik ze op tijd zien staan (en reed toen ook niet te snel).

Kookles … njam! … posten die recepten!

Hier was de eerste keer ook best geluk hebben: gecorrigeerde snelheid van 159 waar ik 120 mocht… Mijnen teller gaf nochthans 170 aan… :D

kweetnieoeveel ijskreems, kookles ….. Dat dieet wordt een zware dobber vrees ik.

@ Big Apple: Ik ben al bijna 2kg kwijt! Whoehoew!

Leave a Reply

