Dramoghe

en toen waren we drie weken later..

Posted on: December 10, 2007

Mijn leven is precies gelijk mijn leven niet meer!

Ik, die iedere dag in mijn nestje kon liggen tot 8u omdat ik toch lekker dichtbij een jobken had gevonden. ik die hele weekends ‘niets’ deed (of ‘t is pintjes gaan drinken in de bar met mijn ksa-vriendjes en dan uitslapen tot er koffie met koekskes op tafel staat de zondagmiddag).

Ik dus. Ik zwier nu elke ochtend welgezind (korreltje zout hier tot zich nemen) mijn beentjes uit bed als de klok op 6u springt, ik sta (3 keer op 4) een half uur in de kou te wachten op een perron op een trein die (alweer) een half uur te laat is. Onderwijl slurpend aan m’n cappuccino, proberend de metro te lezen én mijn chocoladekoeken niet te laten vallen. Ik sta 15 minuten rechtop in een overvolle metro, genietend van andermans slechte adem en parapluprikken in m’n billen. Ik werk mij een hele dag kapot (lachsalvo hier invoeren) om dan des avonds en bij nachte rechtopstaand (alweer!) in de trein huiswaarts te keren.

Maar dan mijn lieve vriendjes, stap ik het stationnetje buiten en dáár, netjes in een rijtje, staat mijn fantastische, prachtige, gloednieuwe, vers gesimoniseerde (ofzukkentwuk), schoon blinkende bolide mij op te wachten. En dan stap ik in, zet ik Regientje op en zweef ik naar huis.

Waar ik in de armen van mijn nog steeds megafantastische vriendje (nóg fantastischer dan mijn voiture zowaar!) in slaap val.

En  dat terwijl die heel andere dingen in gedachten had. Ocharme, ‘t schaap.

4 Responses to "en toen waren we drie weken later.."

tsssk, vlamingen…… Werken in Brussel en daarom elke dag de treinen vullen en klagen over de zitplaatsen en de stiptheid en zo. Dan zijn de Franstaligen toch slimmer: die blíjven hier gewoon en claimen vervolgens de stad.
Mm, cappuccino….. de ochtend kan toch schoon zijn….

Waarom ga je eigenlijk met de trein en metro naar je werk als je een auto hebt? :-)

Zés uur! Ge zijt zot!

@ Greet: omdat de uurregelingen op de Brusselse ring nog rampzaliger zijn dan die bij de nmbs ;)

Mmm, vol bewondering! Ik heb ook zo’n job waarvoor ik pas om acht uur mijn bed uit moet… En toch heb ik ook een tasje koffie nodig voor ik aan de dag begin… :-)

Leave a Reply

