Dramoghe

another day, another adventure

Posted on: December 11, 2007

En vandaag bestond dat avontuur uit congé aanvragen.

Neen, kluchtje. Maar toch, met alle ingewikkelde formuliertjes die ik de voorbije weken al heb moeten invullen, zou je beginnen notities nemen bij de uitleg over het invullen van een verlofbriefje.

Het avontuur waar ik je eigenlijk op doelde is dat er vandaag – natuurlijk net op het moment dat ik naar huis wilde gaan – brand was in de metro. Allé, dat denk ik toch, want er stonden zo’n beetje tien brandweerwagens en ambulances voor de ingang en ik mocht niet binnen. Spelbrekers. Ik moest dus helemaal in mijnen alleen (als in: met 2 collegas) door de donkere steegjes (eigenlijk zijn zelfs de steegjes in Brussel behoorlijk breed eigenlijk) naar het station wandelen. En das gelijk ver! Zeker als je tussen 2 tetterende franstalige collegas loopt en je geen woord begrijpt van heel de conversatie.

Maar alla, lang verhaal kort: ik was zodanig laat thuis dat ik te laat was om nog naar de kookles te gaan. En nu heb ik de nieuwjaarsmenu gemist!

Oh! En ik heb op een dubbeldekkertrein gezeten en der is daar gelijk kweetniethoeveel plaats in! Wel ambetant dat die kromme ruiten  zo fel reflecteren, ik heb verdorie heel de rit naar mezelf moeten zitten kijken…

8 Responses to "another day, another adventure"

Dan moet je beneden gaan zitten, dan heb je dat probleem niet ;)

Bleh nee, als ik beneden zit krijg ik zo van die claustrofobische gedachten, dat de verdieping boven ons zal instorten of zoiets. :P Te laag plafond, heb dat ook op een dubbeldekkerbus.

Kon je geen bus of tram nemen dan, of aan een andere metrohalte opstappen? Of lag gans het metronetwerk plat?

Gisteren met iemand gepraat die ook zoveel last had met naar zichzelf te kijken in die dubbeldektreinen.

Allé, vrouwen kijken toch ‘s ochtends ook een heel eind in de spiegel.

Nu weet ik tenminste dat m’n haar goed ligt ‘s ochtends.

oeie als je op die lijn moest zitten in de metrois het idd niet fijn wandelen naa het station ;-)
en dat jij veel plaats had in de dubbeldektrein kwam omdat je natuurlijk later dan anders was , chancaard!
:-)

Zo jij pendelt dus ook dagelijks van en naar Brussel. Tijd dat we elkaar eens tegenkomen dan, op de trein.

boven zitten op dubbeldekkertreinen geeft trouwens hilarische taferelen van lange mensen die hun hoofd stoten! hoera voor dubbeldektreinen!

@ Dramoghe: Dat doet dus wel pijn é! Heb ik deze middag nog ondervonden.

Heel de rit naar jezelf zitten kijken: zo erg is dat toch niet?
Wat ik wreed ambetant vind aan die dubbeldekstreinen: die bagagerekken zijn zo verdomd klein. Daar past mijn rugzak nooit in. En mijn hoofd stoten doe ik ook al eens – nog een reden voor mij om die niet te nemen.

Leave a Reply

