Dramoghe

wijvenweek

Posted on: March 27, 2008

I was this <–> close om er totaal niets van te merken, maar blijkbaar heeft af en toe helse pijnen uitstaan toch nog enkele positieve kantjes.

‘t Is wijvenweek van de week. Vraag er me het fijne niet van, maar ‘t heeft iets met bloggen en wijven te maken en aangezien ik een blog heb en de laaste keer dat ik checkte ook nog steeds een wijf ben, heb ik besloten er hier iets over neer te pennen.

Dat is bij deze gebeurd. Ha!

Graptje pol.

Voor zover ik heb begrepen door hierzo een beetje te lezen (miljaar, zo veel wijven met een blog!) wat er staat en hierzo een beetje te snuisteren is het thema van vandaag: mijn huishouden.

Dat is een beetje een stom thema van de dag eigenlijk, want ik was van zin vandaag iets uit mijn pen te schudden, maar het probleem is eigenlijk dat ik helemaal geen huishouden heb. Het enige huishouden waar ik heden ten dage af en toe mijn poezelige pollekes uit mijn mouwtjes moet steken is dat van mijn mammie. En het enige wat ik daar doe is de strijk. Die trouwens gigantisch is want mijn vader en broerke hebben de gewoonte om elke dag een vers t-shirt aan te doen en dat maakt dus al minimum 14 tshirts per week. Soit, mijn eigen huishouden, dat zal zo’n beetje ergens halfweg mei onstaan, want dan gaan ik en mijn lieftallige vriendje samenhokken in wat tegen dan hopelijk het mooiste appartement van heel West-Vlaanderen en omstreken zal zijn.

Niet dat ik me soms niet afvraag of ik er wel toe in staat zal zijn. Huishouden houden. Of ik wel de juiste programma’s op mijn wasmachine zal gebruiken, of ik mijn mooie truitjes niet gekrompen en compleet verpieterd uit de trommel zal vissen. Ik vraag mij af hoe lang het zal duren voordat de berg strijk het plafond heeft bereikt en hoe in godsnaam ga ik het voor mekaar krijgen om elke avond een potje te koken. En liefst niet zomaar een potje, neen, een overheerlijke maaltijd, want naar het schijnt gaat de liefde van de man door de maag. En ik denk dat die van mij een moeilijke maag heeft..

Mijn huishouden.. Een nachtmerrie om naar uit te kijken.

7 Responses to "wijvenweek"

Vriendjelief zal toch een beetje helpen? ;)

Dat zal wel loslopen!

Voor je het weet ben je cooking mama!

@ christophe: dat hoop ik toch wel

@ pierre du coin: dat blijft iedereen maar zeggen, maar je hebt zeker geen flauw idee wat een chaoot ik ben?

@ syho: mama!?! oh help, nu ben ik helemáál in paniek!

‘t is mij volledig ontgaan… nuja, echt spijt heb ik er niet van!

@ babette: mercie! ik kom op bezoek!

Leave a Reply

