Dramoghe

treinactiviteit

Posted on: April 9, 2008

Boeken lezen. Duuzenden! Allé, toch als ik een klein berekeningske maak hoeveel boeken ik al gelezen heb op de trein intussen en hoelang ik denk nog in Brussel te werken.

Momenteel is dat trouwens Duizend Schitterende Zonnen van Khaled Housseini. Het boek dat ik aan het lezen ben. Fantastisch boek trouwens. Bijna even goed als zijn vliegeraar.

Maar wat ik dus eigenlijk wilde vertelderen in dit korte mededelingsstukje: boeken zijn het ideale excuus om een gesprek aan te knopen op de trein. Je zou misschien denken dat je mensen die zitten lezen met rust moet laten, maar dat is dus niet hé.

Aantal gesprekken op de trein door/over het lezen van een boek: 3.

Aantal boeken gelezen op de trein: 7.

Mijn gemiddelde is voor verbetering vatbaar.

Tags: ,

7 Responses to "treinactiviteit"

Aantal boeken gelezen op de trein: waarschijnlijk meer dan een dozijn

Aantal keer aagnesproken: 0

Ik denk niet dat uw gemiddelde slecht is :P

Ik heb er 5 gelezen in de twee maanden dat ik stage deed in Antwerpen. En dan heb ik nog niet eens de volle twee maanden gelezen: ik heb nog 4 weken met enkel een mp3-speler in mijn oren op de trein gezeten :)

aah duizende schitterende zonnen ben ik ook meteen gaan kopen nadat ik de vliegeraar uitgelezen had, beide zijn supergoed!

Ha, ik ken dat! In de tijd dat ik nog met de trein pendelde, vlogen ze erdoor. En sommige boeken vormen inderdaad de perfecte aanleiding tot een gesprek!

Trouwens ooit eens zo in een boek verdiept geweest, dat ik doodleuk vergat af te stappen. En ‘t was de laatste trein in die richting…

Dat overkomt mij dus ook met boeken…

Boeken zijn ook hier het favoriete voer op de trein. En inderdaad op bepaalde momenten is het een ideaal aanknopingspunt voor een fijn gesprek, maar echt frequent overkomt me dat niet. Wel leuk om op die manier een leuke tip te geven / krijgen. Housseini blijkt bovendien bij velen goed te scoren. Hoog tijd dat ik deze eens ergens bemachtig.

ik prefereer Duizend schitterende zonnen boven de Vliegeraar – al sprak de verfilming van die laatste me wel aan.

@ Coudie: idd. hij is echt een aanrader!
@ cursief huigje: die verfilming moet ik ook nog eens te pakken zien te krijgen!

Leave a Reply

