Dramoghe

koude douche

Posted on: July 28, 2008

Zaterdagavond, 19u, de huiskamer zit vol familie die mijn verjaardag komt vieren. De drank vloeit rijkelijk, de hapjes kunnen niet snel genoeg aangevoerd worden. En dan ineens is het daar. Een zeurderig gevoel in mijn zij. De eerste minuten let ik er niet echt op, het zal wel overgaan..  Maar helaas. Een half uur later zit ik te schuiven op mijn stoel en nog eens tien minuten later ligt het overgrote deel van de door mij reeds verorberde hapjes in de wc-pot. Tot zover mijn plannen voor een avondje feesten met de vriendjes en vriendinnetjes.

Ik weet niet of u het weet. Maar als ik pijn heb, dan daalt mijn humeur dus niet naar het vriespunt, maar meteen tot -50°. Zo dus ook zaterdagavond. En mijn vriendje heeft het dus mogen ontgelden.

Maar zelfs dan heeft hij zijn best gedaan om het bezoek snel buiten te werken, mij in mijn bedje te werken en mij pillekes te voeren (tot drie keer toe, want ze bleven maar terug naar boven komen) en mij te helpen m’n hyperventileeraanvallen te bedwingen.

Zondag was hel en vannacht sliep ik voor het eerst rustig door. Tot ik ineens gewekt werd door een koude douche. Aaargh!

Het donderde en bliksemde. Het regende pijpestelen. Mijn vriendje was al opgestaan om overal in huis de ramen dicht te doen zonder dat ik er ook maar iets van had gemerkt..  En toen regende het op mijn hoofd. Ik denk dat ik de hele buurt heb wakkergeschreeuwd. Djutedju, dat wil je niet meemaken jongens hoe kiezig dat is.

Nadat ik eindelijk de lichtschakelaar had gevonden – wat niet gemakkelijk is als je als een gek met je armen in een gek aan het rondzwiepen bent en tegelijk als een gek schreeuwt: “het regent! het regent! doe de ramen dicht!”. Waarna Vriendje antwoord: “Ze zijn dicht, kalmeer!”. Tot hij uiteindelijk het licht aanknipt. En wat zagen wij toen..?

Een straaltje water dat uit het plafond kwam gelopen in intussen mijn hele hoofdkussen had doorweekt. Me agry (denk aan het subzero humeur!). Na een dik half uur water opvangen en opdrogen zijn we uiteindelijk weer gaan slapen, maar deze morgen heeft de verhuur-agence toch een ochtend-humeur-telefoontje mogen ontvangen.

Na een weekendje afzien kon ik deze morgen eindelijk ook mijn dokter een bezoekje brengen. Wat blijkt? Ik heb een nierinfectie. Een doos antibiotica en een week platte rust zouden me er weer bovenop moeten helpen. Laat ons hopen..

En hoe is het met u nog?

7 Responses to "koude douche"

ai ai het zit u niet mee zeg…zijn uw tanden al ont-onstoken?
niettemin veel beterschap! het kan er toch mar enkel op verbeteren niet?

Met ons goed, hopelijk is die nierinfectie bij jou ook snel over want dat is inderdaad wel kak. Proficiat met je verjaardag trouwens!

Een ongeluk komt niet alleen zo te zien.
In elk geval veel beterschap!

Meiske: vroeger naar de dokter gaan! Vooral als je zo afziet. Was ik uw vriend dan sleurde ik je mee naar die dokter – ook al is uw humeur 50° onder 0.

Wat niet wil zeggen: veel beterschap!

Hopelijk gaat het ondertussen al wat beter! Gelukkige verjaardag.

> En hoe is het met u nog?

(als toevallige voorbijganger (wat me onverschillig maakt) kon ik het niet laten om te antwoorden)

I’m super :)

Leave a Reply

