Dramoghe

ter verduidelijking

Posted on: September 3, 2009

Om nog even terug te komen op mijn dramatische afscheid van een maand of vijf geleden..

I overreacted.

‘t Is te zeggen. Op het moment zelf en op het moment van schrijven (zo’n 5 minuten na het gebeuren), bonsde m’n hart in m’n keel en moest ik mij op een stoeltje zetten om niet door mijn knieën te zakken.

Maar achteraf gezien (en na twee soortgelijke voorvallen) is er niets gebeurd. En met ‘niets’ bedoel ik dat er geen gewonden zijn gevallen, geen trauma’s opgelopen en na een paar uurtjes /dagjes was iedereen bekomen van de shock.

What happened.

Ewel..
Hier, at work, hebben wij loketjes. Nu moet je je bij  ‘loketjes’ niet bepaald een zaal met glazen raampjes voorstellen, zoals bij de bank hoor. Neen, bij ons bestaan die loketjes uit een rij tafeltjes, gescheiden door zo’n bureau-afscheidings-muurtjes, voorzien van een pc, met daarrond een paar stoeltjes. En aan die loketjes ontvangen wij ‘klanten’.

Helaas kunnen sommige van die ‘klanten’ ietwat ontevreden binnenkomen.

In de meeste gevallen gaan onze ‘klanten’ iets minder ontevreden buiten, maar soms .. euhm.. ook niet.  En in dit bewuste geval, was dit laatste nog heel lichtjes uitgedrukt.

En ik was nogal onder de indruk. Een mens is niet elke dag getuige van een stortvloed aan doodsbedreigingen.

Alhoewel het meer en meer lijkt voor te komen.

‘t Zal wel aan de crisis liggen zeker?

3 Responses to "ter verduidelijking"

Ik ben groot en nogal ‘zwaar’ gebouwd met als enige voordeel dat mensen zich nog eens inhouden als ze mij voor hun neus hebben – hoe kwaad ze ook mogen zijn. Helaas, die agressie komt ook bij ons op het werk af en toe voor. Er lopen niet voor niets bewakingsagenten rond.

Oei zeg, dat is zeker niet fijn!
Waar lies vroeger werkte kreeg ze ook soms te maken met bedreigingen, met het verschil dat ze nog bij hun thuis langs moest ook.
Hopelijk heb je er niet teveel slapeloze nachten aan overgehouden!

Ik heb vroeger op de helldesk van Teleslet gewerkt. Daar krijgt ge dagelijks doodsbedreigingen en bedreigingen naar uwe kop geslingerd, maar na een paar dagen trekt ge u daar geen bal meer van aan en hoort ge dat zelfs niet meer. (Ben wel blij dat ik daar nu weg ben)

Leave a Reply

