Dramoghe

En toen bleef het stil..

Posted on: November 25, 2009

Inderdaad. Het probleem is.. dat ik niet weet wat het probleem is. Ik ben namelijk een beetje emotioneel instabiel soms. Blijkbaar.
En dan lees ik dit hier en dan flap ik er ineens zoiets uit.  En dan heb ik daar drie dagen later spijt van.
Niet dat ik het op dat moment niet meende, want ik meende het wel degelijk, maar ik heb spijt dat ik het eruit gelaten heb. Dat ik het niet voor mij heb gehouden. Dat ik er anderen heb mee lastig gevallen en dat ik het niet zonder meer kan terug nemen. Dat ik niet kan doen alsof ik het nooit gezegd heb. Laat staan dat ik het nooit gevoeld heb.
Want zie je, die dag, toen ik me zó wanhopig voelde dat ik het nodig vond om mijn gedachten zwart op wit op het web te zwieren, diezelfde dag ben ik ook in ‘t echt een beetje losgebarsten.

 

Stel je vooral geen al te hysterische taferelen voor. Een klein beetje woorden, een beetje veel tranen én ogen-openende-beslissing. Niets spectaculairs. Gewoon. Eén zinnetje. Morgen ga ik werken, ook al heb ik verlof, want ik ben tegenwoordig liever op het werk dan bij jou.

Dat doet de ogen openen blijkbaar. Dan krijg je een geshockeerde blik. En een uitleg. Geen excuses. Gewoon een uitleg. En dan wordt het één en ander uitgepraat. Wat vreemd is, want er zat niet echt iets scheef. Maar blijkbaar zat het ook niet helemaal meer recht.
Dat was alles wat er nodig was om die houdbaarheidsdatum weer een eind op te schuiven. Misschien voor een paar weken. Misschien voor een paar maanden. Maar hopelijk toch voor een heel aantal jaar.
Ik heb dit afgedrukt en in mijn agenda gestopt. En af en toe lees ik het eens opnieuw.
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik er heel veel in herken. Mijn vriendje legt misschien niet elke dag een streep tandpasta op mijn tandenborstel, maar als ik ‘s morgens na het douchen half slapend naar m’n handdoek tast, ligt die altijd netjes binnen handbereik.  Ook al had ik hem de dag ervoor op de vloer van de slaapkamer achtergelaten.
En als ik beneden in de keuken kom, staat m’n boterhammendoos klaar op tafel. Met de clemantinetjes ernaast. Omdat hij weet dat ik die anders toch vergeet. En elke avond als ik thuiskom, heeft hij de garagepoort al voor me opengezet zodat ik niet uit m’n autootje moet stappen om binnen te raken.
Als ik uitgetelt in de zetel neerplof, komt hij m’n veters losmaken en m’n schoenen uittrekken. En als ik mopper dat ik geen zin heb om af te wassen, dan doet hij de vaat alleen.

Ik schaam me voor mijn eigen woorden. Het liefst van al wil ik ze terug.

6 Responses to "En toen bleef het stil.."

zoveel mooie oprechtheid heb ik zelden gelezen!

bij zoveel openheid kan je publiek enkel stil worden…

vraag me af waarom je je moet schamen voor iets wat je zegt
iedereen heeft plotse gedachten die toch ergens vandaan moeten komen
en blij dat dat ogen opende op de een of andere manier ;-) kunde weer verder met andere plots opduikende gedachten ;-)

Weet je, het gras is altijd groener aan de overkant. Als je samen bent met iemand lijkt flirten met vreemden en nooit met iemand rekening moeten houden en doen wat je wilt zo fijn. Maar als je alleen bent, dan mis je iemand die de vaat doet als jij daar geen zin in hebt, dan mis je iemand die je clementientjes klaarlegt zonder dat je het moet vragen, omdat hij wéét dat je er zelf niet aan zal denken.

Een relatie gaat niet over vuurwerk en enkel maar hitsige momenten. Het gaat erover bij elkaar te horen en vier handen op één buik te zijn.

(maar af en toe mag je heus wel zeggen wat je denkt – ook al denk je dat maar voor even – al is het maar om hem, en vooral jezelf, eraan te doen herinneren wat je wèl hebt)

*slik* zonder woorden!

Leave a Reply

