Dramoghe

Vreemde trekjes

Posted on: December 20, 2006

Stokje! Stokjes! En nog meer stokjes!

  • Om één of andere duistere reden kan ik op café / in de ksa-bar nooit een flesje vasthouden zonder er de ticketjes af te trekken, ze in minuscule snippertjes te scheuren en er bolletjes van te maken om ze daarna naar mijn gezelschap hun hoofd te schieten. Helaas kan ik niet erg goed mikken. Ook niet van op amper een meter afstand, nee.
  • Als ik op straat loop kijk ik tegenliggers altijd in de ogen. Grappig hoe bijna iedereen onmiddellijk wegkijkt alsof ik anders in hun hoofd kan kijken.
  • Ik eet boterhammekes met kaas en confituur. Aardbeienconfituur. Sommige mensen vinden dat raar. Ik niet. Ik vind dat lekker. Spa framboos met vodka. Dat vind ik raar.
  • Ik heb altijd buikpijn na het eten. ALTIJD. Maakt niet uit wat of hoeveel ik eet, altijd heb ik achteraf buikpijn.
  • Ik ben verschrikkelijk lui. Echt. En ik stel alles uit. Als een schooltaak over drie maanden af moet dan ga ik er pas over drie maanden aan beginnen ook. Om het net op tijd af te krijgen (na een nachtje doorwerken) en het vervolgens toch te laat in te geven omdat het op het moment van deadline te vroeg was om op te staan, te koud om buiten te komen, te veel regende,…
  • Ik heb altijd koude handen. Ook in de zomer als het buiten 30° is en de kans op een zonneslag zeer hoog.
  • Ik kan niet koken. Denk ik. Ik heb het nog nooit geprobeerd ook niet eigenlijk. En toch zit ik al meer dan 4 jaar op kot. En ik leef nog steeds! Hoe ik dat doe? Ik ga bij mijn broerke gaan eten. En ik krijg pottekes met eten mee van thuis. Mijn mammie maakt dat allemaal schoon klaar, steekt dat in de vriezer, en het enige wat ik nog moet doen is opwarmen en opeten..
  • Ik word pas wakker als het donker wordt. Zelfs al loop ik een hele dag te zuchten en te puffen dat ik doodmoe ben, eens het donker is word ik weer actief.
  • Ik wil altijd dat iedereen mij leuk vindt. En tof. En sympathiek. En vriendelijk. En knap. Knap ook.
    Behalve dan de mensen die ik niet af kan. Maar zo is er tot nu toe nog maar één. Dus moet ik altijd flink mijn best doen zodat iedereen mij leuk vindt. En tof. En sympathiek.
  • Hoeveel puntjes moest ik zo eigenlijk maken eigenlijk feitelijk? Vijf zekers? Of zes? Ik zit precies al aan tien hé? Nog zoiets: ik ben een vreed stil en verlegen meiske (behalve als ik gedronken heb) en ik moet altijd eerst een beetje ‘loskomen’. Een beetje veel. Maar eens ik op gang kom, ben ik niet meer stil te krijgen. Dan begin ik te tetteren en te zeveren en te babbelen.

Van wie wil ik eens een verborgen / raar / duister kantje weten? Van i. en Henk. En van Bert. En Tom. En Koen. En Matthias. En 2girls..

12 Responses to "Vreemde trekjes"

Vier jaar op kot zonder koken is wel straf. Ge moet al heel tof, sympathiek en knap ook zijn om dat voor mekaar te krijgen. =) En oh, hoe hard herken ik mezelf in het deadline-gedeelte. (Al geef ik alles nét op tijd af.)

Boterhammen met kaas en confituur zijn superlekker!

Boterhammen met jonge kaas en jeneverbessenconfituur, dat prefereer ik :)

I second your vijfde bolleke. Echt wel!

[…] Hopla! ‘t Is weer van stokjes. Vijf puntjes met dingen die jullie nog niet weten over mij? Bij voorkeur weirdo stuff? Dat kan niet zo moeilijk zijn… […]

o kaas met confituur is lekker. mag zelfs met smeerkaas voor mijn part.
en bolleke vijf: procrastinatie is een bitch zeg ik u.

[…] Weer een stokje! Ik ben echt al mijn streetcredibility aan het kwijt spelen dezer dagen. Er wordt van mij verwacht dat ik hier zowat alle rare dingen die ik doe ga opsommen. […]

Lui zijn vind ik eigenlijk ni echt raar, eerder gewoon..

[…] Ik ben zelfs zo lui dat ik al het bovenstaande gewoon gepikt heb van respectievelijk Peter van de Veire, Dramoghe, Michel, Pietel, Lord CMS en i. Waarvoor dank! U mag allen eens komen eten, liefst niet allemaal tegelijk (de receptie slaan we over) en u arriveert best pas tegen het donker. Zingen doe ik enkel als u genoeg drank bij heeft. Als dát geen ambitieus plan is! […]

Mijn mailbox al eeuwen niet meer opengedaan en dit is natuurlijk het resultaat: kreeg nu pas de mail te zien die cms stuurde over je stokje …
Mijn vreemde trekjes…
ik word aktief als iedereen stilvalt en het omgekeerde is ook het geval: als iedereen druk bezig is doe ik niks… (relatief natuurlijk, ik ben een flinke meid op mijn werk maar daar denkt iedereen dat ik hyperkinetisch ben terwijl het tegenovergestelde waar is :S)
ik lust bijna niks maar zeg altijd dat ik de oorlog wel zal overleven op droog brood (dat lust ik namelijk wél graag, en nog het liefst als het lekker warm en vers juist van bij de bakker komt)
ik heb altijd heel snel een oordeel klaar maar wil toch ook wel de mens achter het verhaal leren kennen, stel je voor dat ik me vergis… Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om mijn principes aan te passen als ik vind dat iemand een punt heeft.
Ik ben koppig tot in het absurde

Over het deadline gedeelte volg ik Rikea.
Eetgewoonten : boterhammen met currysaus of mayonaise.

Jouw negende bolletje sprak mij aan. Ik herken dat. Zelf heb ik dat ook dat ik graag wil dat iedereen mij sympathiek vind. Helaas, het ideale bereik je niet. Als je al een paar mensen vindt die je sympathiek vinden, heb je al heel wat bereikt. Allemaal, dat is een droom denk ik.

Leave a comment